راه اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای اسب سواری در بندرترکمن

اوسط هاشمی گفت: با توجه به علاقه مندی مردم این منطقه به اسب سواری نسبت به راه اندازی آموزشگاه اسب سواری در بندر ترکمن اقدام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» عصر امروز (پنجشنبه 3 مهر) در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بندرترکمن و آموزشگاه آزاد فرش این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان بندرترکمن به بهترین آموزشگاه آزاد فرش بازدید کردیم که در این مرکز نسبت به آموزش علاقمندان براساس ذوق و علاقه خواهران ترکمن اقدام می کند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: این مرکز می تواند زمینه ساز مسابقات آزاد مهارتی فرش ایران باشد و مهارت آموزان آموزشگاه های آزاد و دولتی فنی و حرفه ای با هم به رقابت بپردازند.

 

هاشمی یادآور شد: هر کدام از فرش پیامی از فرهنگ غنی و تمدن کهن ایران است و نباید به فرش به عنوان یک محصول برگرفته از پشم و نخ فکر کنیم.

 

وی گفت: در بسیاری از کشورها از فرش ایرانی کپی برداری کردند اما هیچ کدام از این اقدامات نتوانسته خدشه ای به فرش ایرانی وارد کند و لذا باید به فرش ایرانی بیشتر بپردازیم و به موضوع صادرات فرش فکر کنیم.

 

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: فرش ترکمن زیبایی اقوام این منطقه است و هر فرش ایرانی می تواند زیبایی قمیتی را به رخ بکشاند.

 

اوسط هاشمی افزود: با توجه به علاقه مندی مردم این منطقه به اسب سواری نسبت به راه اندازی آموزشگاه اسب سواری در بندر ترکمن اقدام می کنیم و از نخبگان و صاحب نظرانی که در این مسیر بهره خواهیم جست.

 

وی گفت: تلفیق کار پارک علم و فناوری و فنی و حرفه ای گنبدکاووس و بندرترکمن بنا شد که در حوزه مراکز شکوفایی فنی و حرفه ای مدلی ارائه شود تا با هم افزایی کارآموزان بتوانند فرصت های مشترکی را ارائه کنند.

کد خبر 975638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha