افتتاح مسکن و برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در آستارا

در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس یک واحد مسکن مددجویی افتتاح و مسابقه دوچرخه سواری مزار تا مزار در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در چهارمین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسئولان محلی امروز(پنجشنبه، ۳ مهر) یک واحد مسکن در روستای کوته کومه بخش لوندویل این شهرستان افتتاح و تحویل مددجوی بهزیستی شد.

 

«بهزاد قنبری» در آیین افتتاح این واحد مسکونی اظهارکرد: این واحد مسکونی که تحویل مددجو شد برای ساخت آن ۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه این واحد مسکونی در متراژ ۵۰ متر مربع احداث شده است، افزود: این واحد مسکونی با کمک خیرین و تسهیلات بانکی ساخته شده است.

 

وی تصریح کرد: ۴۰ میلیون تومان از هزینه احداث واحد مسکن مددجویی را خیرین تامین کرده و مابقی نیز تسهیلات بانکی بوده است.

 

قنبری از ساخت ۹ واحد مسکن مددجویی در روستاهای محروم شهرستان آستارا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: هزینه ساخت هر واحد مسکونی به مساحت ۵۰ متر مربع حدود ۱۰۰ میلیون تومان است و در این راستا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد اختصاص می یابد.

 

*برگزاری مسابقه دوچرخه سواری مزار تا مزار در آستارا

همچنین امروز در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس یک دوره مسابقه دوچرخه سواری با شعار از مزار تا مزار در آستارا برگزار  شد.

 

در این مسابقه دوچرخه سواری، دوچرخه سواران مسیر مزار شهدای والامقام تا مزار شهدای گمنام را رکاب زدند و در پایان به ۱۰ نفر برتر جوایز نفیسی اهداء شد.

 

مسابقه دوچرخه سواری به همت حوزه مقاومت بسیج نقیب زاده شهری و با همکاری اداره ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه آستارا برگزار شد.

 

*مزار های شهدا والامقام آستارا غبارروبی شد

غبارروبی مزار شهدای امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، مزار شهدای آستارا، لوندویل و روستای باغچه سرا از دیگر برنامه های چهارمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بندر مرزی آستارا بود.

 

حاضرین با حضور در مزارهای شهدا ضمن غبارروبی و قرائت فاتحه با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا تجدید میثاق و بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

 

قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه های، مراسم غبارروبی مزارهای شهدا شهرستان آستارا بود.

 

گفتنی است، یادوراه شهدای آبروی محله(شهید مجتبی فیض اللهیان) پایان بخش برنامه های چهارمین روز از هفته دفاع مقدس در بندر آستارا است.

 

در این یادواره که در روستای خلج محله بخش لوندویل روبروی منزل شهید فیض اللهیان برگزار می شود، امید چالاک قاری ممتاز کشوری به قرائت آیات کلام الله مجید می پردازد و حجت الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه تالش سخنران و عبدالله داداشی اردبیلی مداح این مراسم معنوی است.

 

 

کد خبر 975718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha