مرکز مهارت آموزی دانشگاه آزاد آزادشهر به بهره برداری رسید/ اجرای طرح سنجش مهارت دانشجویان

با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مرکز مهارت آموزی دانشگاه آزاد آزادشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» شامگاه امروز (پنجشنبه 3 مهر) در آیین افتتاح مرکز مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر اظهار کرد: با توجه به تقاضای اشتغال جامعه انتظار دارد که دانشگاه ها تغییر رفتاری داشته باشد و نسبت به مهارت آموزی دانشجویان اقدام کنند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  ادامه داد: این مهم در برنامه ششم توسعه نیز گنجانده شده است و باید دانشگاه ها 30 درصد از فضای های آموزشی خود را به مهارت آموزی اختصاص دهند و اگر اینگونه عمل نکنند باید پاسخگوی مجلس باشند.

 

اوسط هاشمی بابیان اینکه همچنین آموزش و پرورش نیز باید 50 درصد فضاهای آموزشی را به هنرستان های کارودانش و فنی و حرفه ای اختصاص دهد، متذکر شد: برای این کار باید تغییری در نگاه جامعه نسبت به رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: در جامعه ریل گذاری ما به سمت و سویی سوق پیدا کرده است که در هرم علمی و سطح بندی نیز باید از نیروهای تکنسین بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: سالانه در کشور 750 دانشجو فارغ التحصیل می شوند و دولت در نهایت می تواند 50 هزار نفر از این افراد را در سیستم های خود شاغل کند و مابقی این افراد وارد بازار کار می شوند و در صورتی که فاقد مهارت باشند شانس اشتغال آنها پایین می آید.

 

اوسط هاشمی افزود: به دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آزادشهر پیشنهاد می کنیم که نسبت به سنجش مهارت دانشجویان ترم آخر که در آستانه فارغ التحصیلی هستند اقدام کنند و این موضوع نیز در قالب تفاهم نامه فنی و حرفه ای با این دانشگاه گنجانده شده است و فنی و حرفه ای می تواند با در اختیار قرار دادن استادکار و مربی از این طرح حمایت کند.

 

کد خبر 975724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha