مدرک گرایی بین نگاه مردم با مهارت فاصله انداخته است

اوسط هاشمی دستیابی به شغل را در گرو داشتن مهارت دانست و گفت: متأسفانه تمرکز بر تحصیل و مدرک گرایی بین نگاه مردم با مهارت فاصله انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» شامگاه امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسئولیت تامین مهارت مورد نیاز جامعه جویای کار و ارتقای افراد شاغل را برعهده دارد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: پژوهش در حوزه آینده پژوهشی و شناسایی تقاضای جامعه در حوزه اشتغال در آینده و نظارت بر رعایت استاندارد آموزش مهارت از دیگر وظایف  سازمان فنی و حرفه ای است.

 

وی با بیان اینکه امروز کسی دارای اعتبار و قیمت است که از مهارت برخوردار باشد نه دارای مدرک، تصریح کرد: دیگر اشتغال دولتی معنا ندارد و افراد باید به دنبال کاری باشند که خود اشتغال ایجاد کند یا طالب آن کارآفرین باشد و یا یک کارفرما در جستجوی نیروی ماهر باشد‌.

 

اوسط هاشمی به ارزش کار اشاره کرد و ابراز داشت: در طول چهار دهه اخیر تمامی توجه خانواده ها معطوف به تحصیل در دانشگاه شد تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله نقد دارند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: متاسفانه ارزش ها در جامعه منحصر به مدرک و عنوان ها شده است که این نوع تمرکز بر تحصیل و مدرک گرایی بین نگاه مردم با مهارت فاصله انداخته است.

 

وی افزود: امروز جامعه نسبت به مهارت فاصله گرفته و مردم مایل به سرمایه گذاری در این حوزه نیستند، متأسفانه ارزش کار در جامعه تفهیم نشده و تمامی انتظارات برای اشتغال ورود به بخش دولتی است.

 

اوسط هاشمی با بیان اینکه حدود ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه بزرگ مهارت در سطح کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حالی که فقر و بیکاری از معضلات امروز جامعه است اما متاسفانه طی سال های اخیر مهارت مورد غفلت قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه امروز دستیابی به شغل در گرو مهارت است نه صرفاً اخذ مدرک، یادآور شد: قداست و ارزش کار و اشتغالِ با مهارت باید مورد تأکید و توجه قرار گیرد. 

 

وی از وجود ۱۱۸ کارگاه فنی و حرفه ای و ۳۷۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان گلستان خبر داد.

 

کد خبر 975732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha