سرنوشت کشور را نمی توان به سیاست های استکباری گره زد

امام جمعه موقت‌ رفسنجان به دوران‌ دفاع مقدس اشاره کرد و‌ گفت: اگر بخواهیم‌ پیروز شویم‌ باید خدامحوری، خودباوری و مردم باوری داشت و سرنوشت کشور را نمی توان به سیاست های استکباری گره زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت‌ الاسلام‌ سید محمود حسینی‌ در خطبه های نماز جمعه(۴ مهر) ضمن‌ دعوت همگان به‌ رعایت‌ تقوای الهی و ترک محرمات و معاصی‌ بیان‌ کرد: خداوند در قرآن‌ می فرماید " طوری زندگی کنید که‌ وقت‌ مرگ‌ مسلمان‌ از دنیا بروید" یعنی‌ باید مراعات کرد و در غیر این صورت‌ شاید در دقایق‌ پایانی عمر هم‌ نتوانیم‌ شهادتین‌ را بگوئیم‌ پس عاقبت‌ به خیری خیلی‌ مهم است.

 

 

امام‌ جمعه موقت رفسنجان به هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب تعبیر زیبایی دارند که برگرفته از قرآن‌ مجید است‌ و فرمودند " دفاع مقدّس مظهر ایستادگی، پایداری و مقاومت‌ است " پس جنگ ما‌ جنگ ابتدایی و تهاجمی نبود و دشمن‌ آغازگر جنگ بود.

 

 

وی افزود: ملّت‌ ایران‌ به تازگی انقلاب کرده بود و از زیر طاغوت رهایی‌ یافتیم‌  و مشغول‌ ساختن کشورمان‌ بودیم که استکبار جهانی به یکباره  وعده‌ های پوچ و بیهوده‌ به صدام‌ داد و از هوا و زمین و دریا کشور امام‌ زمانی ما را مورد هجوم‌ و حمله بی رحمانه‌ خود قرار دادند در چنین‌ زمانی مردم‌ باغیرت‌ ما‌ به صحنه آمدند و از کیان خود دفاع‌ کردند و این‌ عین‌ عزت و غیرت‌ است.

 

 


حجت الاسلام‌ حسینی ادامه داد: در واقع‌ عوامل پیروزی ما بر دشمنان‌ داخلی و خارجی‌ سه چیز است‌ و اگر بخواهیم‌ پیروز شویم‌ این‌ عوامل‌ را باید داشته‌ باشیم؛ خدامحوری، خودباوری و مردم باوری؛ فراموش نکنید که خدا خرمشهر را آزاد کرد، خدا را فراموش نکنیم‌ و در خودباوری هم‌ اتکا به نفس و نیروی داخل داشته باشیم؛ دشمنان‌ می خواهند کشورهای دیگر برای آنان گاو شیرده باشد.

 

 

وی افزود: ما نمی توانیم‌ سرنوشت‌ خود را به سیاست های استکباری آن‌ ها گره بزنیم‌ همانطور که در دوران دفاع مقدس توانستیم‌ با دست خالی‌ بر استکبار پیروز شویم الان‌ با وجود تجهیزات بالای نظامی و موشک ‌های دور برد‌‌ نمی توانیم‌ بر آن ها پیروز شویم؟!

 

 

خطیب جمعه رفسنجان گفت:  همچنین باید به نیروی جوان‌ تکیه کرد و با  مکتب خوب، رهبر خوب و مردم خوب در همه زمینه ها پیروز خواهیم‌ بود.

 

 

وی در باب دفاع مقدس همچنین‌ افزود: به همان اندازه که کشورگشایی‌ و غارت‌ ملّت‌ ها از طریق‌ لشکرکشی‌ هایی که می‌ کنند کار ظلم و ناپسند‌ است‌ به همان‌ اندازه‌ دفاع‌ از دین‌، ناموس‌ و کشور هم‌ ارزشمند‌ است؛ ‌بنابراین‌ وقتی در عالم‌ حیوانات‌ دفاع مطرح‌ است‌ چطور‌ در میان‌ انسان‌ ها که اشرف‌ مخلوقات‌ هستند دفاع مطرح نباشد‌ لذا در آیه حج‌ خداوند می فرماید" هر مظلومی‌ باید از خود دفاع کند" اسلام همین‌ است و ظلم‌ کردن‌ محکوم‌ است‌.

 

 

وی بیان‌ کرد: ظلم‌ پذیری و پذیرش‌ ظلم‌ هم‌ محکوم‌ است‌؛ قرآن‌ می گوید نه به کسی ظلم‌ کن‌ و نه زیر بار ظلم‌ کسی‌ برو و این‌ مکتب‌ امام حسین‌ است‌، بنابراین‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدّس‌ ما از خود، دین‌ و کشور دفاع کردیم‌ و همه دنیا می داند که ما آغازگر جنگ نبودیم بلکه این استکبار جهانی بود که‌ خواست‌ آب رفته‌ را به جوی‌ برگرداند‌ امّا نتوانستند.

 

 

حجت الاسلام‌ حسینی گفت: تحلیل آن‌ ها این بود که ارتش‌ ایران‌ داغون‌ است، سپاه‌ هم تقویت‌ نشده و بسیج‌ هم تشکیل‌ نشده بود پس‌ می توان‌ مدت‌ یک هفته‌ ایران‌ را تصاحب کرد‌ با این‌ انگیزه‌ جنگ را آغاز کردند امّا نمی دانستند  این‌ کشور صاحب دارد و این‌ انقلاب ادامه حرکت‌ انبیاء و این‌ نهضت‌ ادامه‌ حرکت‌ اولیاء‌ و پرتویی از نهضت‌ عاشورا‌ است.

 

 

وی ادامه داد: وقتی می گویند خون‌ بر شمشیر پیروز است‌ واقعا در دوران‌ دفاع‌ مقدّس و جنگ تحمیلی‌ خون‌ بر شمشیر پیروز شد.

 

 

حسینی یاد شهدای فتح خرمشهر را گرامی داشت و افزود: امام جنگ را خوب اداره کرد‌ و فرمود من دست‌ رزمندگان‌ را می بوسم‌ و مدیریت‌ قوی ایشان‌ باعث شد در جنگ نابرابر پیروز شویم.

 


وی به شروع مدارس‌ در بحران کرونا هم‌ اشاره کرد و افزود: ویروس نوظهور همه دنیا را گرفتار کرده است؛ امر تحصیل تعطیل نشده و با رعایت‌ پروتکل  های بهداشتی امر آموزش و تعلیم‌ در حال  انجام است؛ شخصیت‌ ها‌ در هر جامعه‌ ای از مدارس‌ شکل می گیرند؛ خانه و مدرسه، اولیاء و مربیان مسئول تربیت‌ فرزندان این‌ جامعه هستند‌‌

 


حسینی خاطرنشان کرد: آیت‌ الله‌ مکارم‌ شیرازی فرمودند‌ بچه‌ های ما همانند درختان‌ سرو و کاج‌ خیابان نیستند که اگر آب هم‌ نخورند سرسبز‌ می مانند اگر هوای‌ گرم‌ هم به آن‌ ها بتابد باز هم‌ طاقت‌ می آورند بچه‌ ها مانند گل های باغچه گلدان‌ می مانند که غفلت‌ از آن‌ ها باعث پژمردگی است و از بین‌ می روند‌ پس امر تعلیم‌ و تربیت‌ خیلی مهم است.

کد خبر 975774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha