امروز باید مراقب عملیات روانی دشمن نسبت به رهبری باشیم 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: امروز عملیات روانی دشمن و ابزار شدن عده ای نا آگاه از متن جامعه برای انجام عملیات روانی دشمن خصوصا نسبت به رهبری نظام، خطری است که در جامعه احساس می کنیم پس باید مراقب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۴ مهر حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج گفت: امروز عملیات روانی دشمن و ابزار شدن عده ای نا آگاه از متن جامعه برای انجام عملیات روانی دشمن خصوصا نسبت به رهبری نظام، خطری است که در جامعه احساس می کنیم پس باید مراقب بود.

امام جمعه کهنوج با اشاره به نکات مهم سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد چهلمین سال دفاع مقدس، ابراز کرد: نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس یا به تعبیری می توانیم بگوییم مکتب فرماندهی ایشان در دفاع مقدس بی بدیل بود.

وی تاکید کرد: مهمترین فصل دفاع مقدس نقش بی بدیل امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس بود، فرماندهی امام راحل همچون هدایت گری انبیایی و حکیمانه در میدان زندگی و زیست انسان ها است.

حجت الاسلام افشارمنش به ویژگی های مکتب فرماندهی امام راحل در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: حکومت حضرت امام خمینی (ره) بر قلوب رزمندگان به عنوان مرید و مراد، بسیج مردمی خصوصا جوانان در به میدان آوردن نیروهای مردمی در جنگ، عقلانیت و تدبیر از ابتدا تا انتهای جنگ و همچنین صداقت و قاطعیت ایشان در فرماندهی از جمله این ویژگی ها بود.

خطیب جمعه کهنوج با بیان این مطلب که دشمنان و بدخواهان در ابعاد مختلف به دنبال تحریف در دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: آنها به دنبال تحریف دلایل شروع جنگ، چگونگی ادامه دفاع مقدس و تحریف در آثار و دست آوردهای دفاع مقدس می باشند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف تحریف، عنوان کرد: کتمان حقیقت و واقعیت یکی از این ابعاد است و  دشمن با استفاده از بایکوت رسانه ای و سکوت به دنبال تحقق آن می باشد به طور مثال می توان سانسور خبری راهپیمایی میلیونی 9 دی و 22 بهمن و یا جنایات و نسل کشی آل سعود در یمن و صهیونیست ها در سراسر جهان اشاره کرد.

حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: واژگون جلوه دادن واقعیت یا تکرار برعکس حادثه یکی دیگر از ابعاد تحریف است، در روزهای اخیر یک شرور که خود اعتراف به قتل کرده و اولیای دم نیز رضایت ندادند توسط دشمنان به عنوان یک قهرمان بین المللی معرفی می شود و متاسفانه بعضی از افراد نیز این مسئله را پذیرفته و دنبال می کنند، این نوعی جنگ است.

امام جمعه کهنوج ادامه داد: مخلوط شدن حق با باطل با استفاده از فضای غبار آلود فتنه، دستاوردهای خودی را کوچک شمردن و بزرگ کردن مشکلات، توجیه گری از روی ترس یا از روی آشفتگی و وابستگی مانند توجیه عوامل غرب گرا از جنایات آمریکا و اروپا، بیان واقعیات تاریخی به صورت ناقص و گزینشی، تردید افکنی و ترویج روحیه ما نمی توانیم نمی شود، دوقطبی سازی جامعه، فرافکنی و مقصر تراشی به جای پاسخ گویی از سایر تلاش های دشمنان برای تحریف است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با تحریف های دشمنان باید به بیان واقعیت ها و تبیین حقایق دوران دفاع مقدس پرداخت و نسبت به نقش دشمن و کشورهای مختلف به ویژه رژیم صدام در جنگ تحمیلی روشنگری کرد بنابراین می توان از یادواره شهدا، بیان وصیت نامه و زندگی نامه شهدا و همچنین از ابزار هنر برای تبیین ابعاد دفاع مقدس بهره برد.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به مکانیزم بی خاصیت ماشه و لزوم هوشیاری ملت ایران، خاطرنشان کرد: سرانجام پس از یک ماه فضا سازی روانی و رسانه ای روز یکشنبه ۳۰ شهریور به پایان یافتن مهلت یک ماهه ای که آمریکا اعلام کرده بود مکانیزم بی خاصیت ماشه بر علیه ایران فعال شد.

خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: همه دنیا می دانند که آمریکا بیش از ۲ سال است که دیگر عضو برجام نیست و امکان استفاده از مکانیزم برایش وجود ندارد از این رو دبیر کل سازمان ملل و کشورهای اصلی و عادی عضو شورای امنیت با آن همراهی نکردند.

وی ابراز کرد: این موضوع اگر چه شکست مهمی برای آمریکاست اما حقیقت این است که جشن و پایکوبی ندارد زیرا اساسا تحریمی لغو نشده که بخواهد برگردد و گشایش سوری اوایل امضای برجام پس از اردیبهشت 97 و پس از خروج آمریکا با فشار ترکیبی و حداکثری غرب کلیه تحریم های نفتی، دارویی و تسلیحاتی بر علیه ایران بازگشت.

حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: هر انسان عاقلی می داند عدم همراهی اروپا با آمریکا از سر روحیه عدم منفعت و استقلال خواهی از دولت زورگوی آمریکا نیست بلکه ناشی از توافق و تقسیم پنهان آنها است که در موقع مقرر آن را اجرا کنند.

امام جمعه کهنوج اضافه کرد: با توجه به طرح و برنامه آنها، این عدم همراهی نوعی عملیات فریب برای دستگاه دیپلماسی ما است تا بار دیگر به اروپا اعتماد کنیم.

وی در خاتمه  به نظر می رسد دست آژانس بین المللی هسته ای که ما را در هر زمان و هر مکانی قرار دهند و از آنجا که مشخص است که ایران چنین اجازه ای نمی دهد ممکن است اروپا مکانیزم ماشه و بردن ایران به شورای امنیت را فعال کند پس در این هنگام موضع ایران باید خروج از پیمان ان پی تی و پروتکل الحاقی، خروج از لاشه برجام و خروج مرحله ای باشد.

کد خبر 975840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha