تحلیل سیاسی درست مردم از مسائل، باعث شکست فتنه دشمنان می شود

امام جمعه بجنورد با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی و تحریم های علیه نظام، گفت: تحلیل سیاسی درست مردم از مسائل، باعث شکست فتنه دشمنان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» امروز(4 مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام حسن(ع)، به بیان مطالبی در خصوص زندگی و شرایط حکومت و صلح آن حضرت پرداخت و گفت: بی‌بصیرتی و نداشتن تحلیل سیاسی درست از مسائل، باعث پذیرش صلح از سوی امام حسن(ع) شد.

 

 

امام جمعه بجنورد افزود: امروز نیز ملت ایران با شرایطی این چنینی مواجه شده است و اگر تحلیل سیاسی درستی از مسائل حال نداشته باشند، دشمن ضربه اش را به انقلاب و نظام خواهد زد.

 

 

وی اظهارداشت: اما تحلیل سیاسی درست مردم از مسائل، باعث شکست فتنه دشمنان و نا امیدی آنان می شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: باید موضع امامت را به صورت شفاف بشناسیم تا تحلیل سیاسی درست داشته باشیم.

 

 

آیت الله یعقوبی بر استقلال امت اسلامی تأکید و بیان کرد: امت اسلامی با وابستگی به پیشرفتی نخواهد رسید و اگر وابستگی به بیگانه وجود داشته باشد، تهدید‌ها و تحریم‌ها همیشه مشکل‌ساز است.

 

 

امام جمعه بجنورد همچنین افزود: عبادت و سیاست در کنار هم مسیر امت اسلامی را تشکیل می‌دهد و مؤمن واقعی باید نسبت به مسائل روز آگاه بوده و در آگاهی کامل زندگی کند.

 

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس اوج ایثار شهدا و شوق شهادت یکی از ویژگی های بارز شهدا بود.

 

 

آیت الله یعقوبی افزود: شهدا سرمایه‌ معنوی بزرگی برای امت و باعث افتخار ملت هستند.

 

 

 

کد خبر 975841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha