هنر و انقلاب، باید برای انقلابی ماندن در کنار هم باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: برای انقلابی ماندن و ماندگاری باید هنر و انقلاب در کنار هم باشند و نمی شود به تنهایی حرکت کرد و لذا باید در کنار هم و با هم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لایینی »، شامگاه پنج شنبه ( 3 مهر) در آیین اختتامیه جشنواره شعر بسیج « رازهای ارغوانی» در پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران در ساری اظهار کرد: ایام ماه صفر و اسارت آل الله را گرامی داشته و تسلیت گفته و هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که برگزاری چنین برنامه زیبا و محفل شعر تلاشی برای بزرگداشت ارزش هاست.

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در طول این مدت، همچنان راضی هستند و شکایتی ندارند و این رضایتی است که از توکل در وجودشان نهادینه شد.

 

وی با اعلام اینکه  فرزندان انقلاب تلاش فراوانی برای بزرگداشت ارزش ها و آرمان ها دارند، خاطر نشان کرد:شعرای معتقد و فرهیخته به ارزش های الهی، نعمت بزرگی هستند که امیدواریم بیشتر شوند و در راستای گسترش ارزش ها تلاش شود.

 

امام جمعه ساری گفت: علم، مهر و قدرت خداوند مطلق است و لذا باید توکل به خدا کرد و به آنچه خداوند در نظر گرفته است، راضی باشیم.

 

وی اظهار کرد: آنچه ملت را در برابر خطر صدام و صدامیان با پشتوانه جهانی پیروز کرد؛ توکل بر خدا و در نظر گرفتن رضای خداوند بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به حدیث معراج، یادآور شد: پیامبر از خداوند در معراج پرسید که چه عملی افضل است و خداوند فرمودند: " هیچ عملی در نزد من از توکل و رضا، افضل و برتر نیست" اینکه انسان مومنی در زندگی به خداوند توکل کند؛ مهم و افضل اعمال است.

 

 

وی افزود: برای انقلابی ماندن باید هنر و انقلاب در کنار هم باشند و نمی شود به تنهایی حرکت کرد و لذا باید در کنار هم و با هم باشند و باید بدانیم که انقلاب صاحب دارد و مسیر خود را ادامه می دهد ولی هنر بدون انقلاب نمی تواند به سرمنزل مقصود برسد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در پایان گفت: شهدا حیات و زندگی را برای ما احیاء کردند و راه شهدا راه بزرگی است که راه شهدا راه نور و روشنایی است و هیچ گاه گم نمی شود.

 

به گزارش شبستان، اختتامیه جشنواره شعر بسیج « رازهای ارغوانی» به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لایینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران، «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، «عباس زارع» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و. دیگر مسئولان استانی به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس ( پارک موزه دفاع مقدس) محل نمایشگاه دستاوردهای مقاومت و دفاع مقدس برگزار  و از برترین های این جشنواره تجلیل شد.

 

کد خبر 975847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha