از حمایت خانواده شهدا تا تجلیل ازحماسه‌سازان دفاع مقدس

حجت‌الاسلام نوروزپور از راه‌اندازی شبکه‌ای برای شناسایی و حمایت از خانواده شهدای همجوار مسجد سیدالشهدا(ع) خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس از حماسه‌سازان جنگ تحمیلی تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در مسجد سیدالشهدا(ع) میدان انقلاب اظهار کرد: به مناسبت سالگرد آغاز جنگ تحمیلی مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مسجد سیدالشهدا(ع) برگزار شد و رزمندگان و ایثارگران به روایت خاطرات هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در میدان انقلاب افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد سیدالشهدا(ع) از طریق شبکه ای اقدام به شناسایی خانواده های شهدا و ایثارگران منطقه کرد و برنامه دیدار با خانواده های شهدا و رسیدگی به امورات آنها یکی از رویکردهای فعالین مسجد است.ضمن اینکه به مناسبت سالگرد آغاز جنگ تحمیلی مسابقات فرهنگی از سوی مسجد در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام نوروزپور در ادامه از استمرار کمک های مومنانه از سوی مسجد سیدالشهدا(ع) به نیازمندان خبر داد و گفت: مسجد سیدالشهدا(ع) دارای خیریه ای است که این خیریه  از 10 سال قبل300 نیازمند را تحت پوشش قرار داده است. پس از شیوع ویروس کرونا یکی از رویکردهای مسجد کمک رسانی به این خانواده های نیازمند و نیز متضرران اقتصادی از کرونا بوده که در چند نوبت انجام شده است. همچنین، بچه های مسجد در ضدعفونی کردن مسجد و محلات و معابر اطراف مسجد فعالانه وارد میدان عمل شدند و با راه اندازی کارگاه تولید ماسک درتهیه و توزیع آن به همت پایگاه بسیج مسجد مشارکت داشتند.

 

وی ادامه داد: اگر چه مدتی مسجد برای اقامه نماز جماعت تعطیل شد، اما در حال حاضر سه نوبت نماز جماعت در مسجد برپا می شود و خدمات اجتماعی مسجد همانند دوران کرونا ادامه دارد.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) با اشاره به برگزاری کلاسهای تابستانی این مسجد برای گروههای سنی نوجوان و جوان گفت: کلاسهای تابستانی از طریق فضای مجازی  در رشته های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی از زمان شیوع کرونا برگزار می شود.

 

وی پیرامون برنامه های مسجد سیدالشهدا(ع) برای نوجوانان و جوانان قبل از بحران کرونا گفت: دست اندرکاران مسجد سیدالشهدا(ع) با هدف جذب کودکان و نوجوانان به این مسجد، با برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی به مخاطبان خدمات ارایه  می دادند، به گونه ای که روزهای یکشبنه هر هفته در این مسجد کرسی های تلاوت قرآن به صورت مستمر برگزار می  شد و کانون فرهنگی هنری انقلاب مسجد سیدالشهدا(ع) که از سال ۹۰ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران در این مسجد فعالیت می کند، با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و اجتماعی تلاش کرده است، زمینه حضور نوجوانان و جوانان را به مسجد رونق ببخشد.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) خاطر نشان کرد: اعزام روحانی و مبلغ دینی به مدارس اطراف مسجد سید الشهدا(ع) یکی دیگر از اقداماتی بوده است که در این مسجد مورد توجه قرار گرفته تا از این طریق برنامه های مذهبی و مناسبتی در مدارس برگزار شود.

 

وی یکی دیگر از بخش های این مسجد را انتشارات مسجد دانست و خاطرنشان کرد: انتشارات مسجد با همکاری انتشارات های میدان انقلاب در زمینه چاپ و توزیع کتاب همکاری گسترده ای دارد و توانسته در زمینه انتشار کتب دینی و مذهبی خدمات قابل توجه ای ارایه دهد.

کد خبر 975947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha