نمایش جلوه‌های حضور زنان در دوران دفاع مقدس/ غرفه «من زنده‌ام» در بیرجند برپا شد

میرصادقی از برپایی غرفه « من زنده ام» در نمایشگاه اقتدار چهل با هدف نمایش جلوه های حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

«سیده محبوبه میرصادقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به برپایی غرفه «من زنده‌ام» در نمایشگاه اقتدار چهل، اظهار کرد: این غرفه با مشارکت جمعی از فعالان پایگاه های بسیج و دفتر نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با هدف نمایش جلوه های از حضور بانوان در دوران دفاع مقدس برپا شده است.

 

مسئول دفتر نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برپایی این غرفه از پیشنهادات بچه های مسجد بوده است، افزود: نخستین حرکت های دوران دفاع مقدس در تربیت رزمندگان و اتحاد مردم از بستر مساجد آغاز شد و از جمله مراکز مهم اعلام اقلام مورد نیاز جبهه ها و نیز محل جمع آوری کمک های مردمی بودند و اکنون نیز مساجد نقش مهمی در نشر ارزش های دفاع مقدس و انتقال پیام شهیدان پیدا کردند و جلوه های حضور اقتدار بانوان در عرصه های اجتماعی را از بستر مساجد مشاهده می کنیم.

 

وی ادامه داد: مستندات تصاویر ماکت جلوه های حضور زنان در دوران دفاع مقدس در غرفه نمایشگاهی «من زنده ام» در دفتر اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان وجود دارد و برای استفاده دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف در اختیار آنان قرار گرفته است.

 

میرصادقی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برپایی این غرفه نمایشگاهی که ترسیمی از فضای مسجد است، بتوانیم ارتباطی بین جوانان ونوجوانان با عرصه فعالیت های بانوان در دوران دفاع مقدس برقرار کنیم تا خودشان با دیدن این ماکت های عروسکی، راوی دفاع مقدس باشند.

 

 

مشارکت 250 نفر از بانوان خراسان جنوبی در عرصه پشتیبانی دفاع مقدس

مسئول دفتر نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه زنان در عرصه های مختلف دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، افزود: اما در این نمایشگاه حضور زنان در عرصه پشتیبانی و دوخت لباس رزمنده های، امدادرسانی در بیمارستان ها، تشییع پیکر شهدا، بدرقه شهدا، آموزش نظامی، محافظت از شهرهای مناطق جنوبی، بسته بندی موادغذایی و پخت نان برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس و همچنین همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونا به نمایش گذاشته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از 250 نفر از بانوان خراسان جنوبی در عرصه پشتیبانی دوران دفاع مقدس به صورت فعال مشارکت داشتند، گفت: 23 نفر از بانوان استان نیز برای امدادرسانی به جبهه اعزام شدند و مصاحبه به 16 نفر از آنان انجام و در حال تدوین است.

 

 

میرصادقی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پنج شهید زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ادامه داد: از این تعداد یک شهید(بی بی معصومه محمودی سرتنگی‌) در هشت سال دفاع مقدس در خرمشهر، سه شهید بزرگوار در مکه و یک شهید در جریان بمب گذاری چابهار به مقام والای شهادت رسیده اند.

 

گفتنی است؛ در نمایشگاه اقتدار چهل تا هفتم مهرماه از ساعت 16 الی 20 در محل حسینیه جماران بیرجند پذیرای علاقمندان به حوزه دفاع مقدس است.

 

 

کد خبر 975951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha