موضع الجزایر در حمایت از انتفاضه فلسطین

الجزایر بار دیگر هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را رد کرده و گفته است که این کشور به عنوان بخشی از تلاش های خود برای حمایت از آرمان فلسطین ، آمادگی میزبانی جلسه گروه های فلسطینی را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، الجزایر بار دیگر هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را رد کرده و گفته است که این کشور به عنوان بخشی از تلاش های خود برای حمایت از آرمان فلسطین ، آمادگی میزبانی جلسه گروه های فلسطینی را دارد.

 

عمار بلهیمر ، وزیر ارتباطات الجزایر و سخنگوی دولت ، به شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گفت که انتفاضه و مقاومت ملت فلسطین مهمترین مسئله الجزایر است. وی گفت: جنبش فلسطین یک امر مقدس است. الجزایر آن را مهمترین هدف خود می داند.

 

رئیس جمهور الجزایر در سخنرانی پنجشنبه خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت که حق مردم فلسطین برای داشتن کشوری با پایتخت بیت المقدس قابل تجارت نیست.

 

عبدالمجید تبون با تاکید بر اینکه آرمان فلسطین همچنان یک امر مقدس است گفت: ما بار دیگر حمایت قاطع خود را از ملت فلسطین و حق مسلم و غیرقابل مذاکره آنها در تاسیس کشور مستقل ابراز می داریم.

 

المیادین گزارش داد ، گروه های فلسطینی از موضع الجزایر استقبال کردند. روز یکشنبه ، تبون به شدت از امارات متحده عربی و بحرین به دلیل امضای توافق نامه های عادی سازی با رژیم تل آویو در کاخ سفید هفته گذشته انتقاد کرد.

 

کد خبر 975970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha