تزاحم طرح های مدیریت شهری با مطالبات حقوق عامه بر مدار منفعت اغنیاء

خاستگاه شکل گیری شهرها براساس تفکر شهرنشینی و الزمات عصر جدید است ولی در بسیاری از مواقع تزاحم طرح های مدیریت شهری با مطالبات حقوق عامه بر مدار منفعت اغنیاء می چرخد.

خبرگزاری شبستان - البرز: قریب چند هفته از تلاش های گروه های متخصص و نخبه دانشجویی، تشکیلات مذهبی، متولیان فرهنگی، اندیشمندان و اساتید و مهندسان دلسوز شهر کرج برای بحث ساخت زیرگذر میدان جمهوری کرج می گذرد. 

 

در جریان این تلاش ها و پیگیری اصحاب رسانه، شهردار کرج با حاضر شدن در محل میدان جمهوری کرج سخنانی گفت که انعکاس نظرات شهروندان و اندیشمندان نسبت به آن سخنان نشان می دهد که شهروندان از روند مدیریت شهری راضی نیستند. 

 

این مطلب در صحن علنی شورای شهر از طرف اکبر سلیم نژاد به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز مورد توجه قرار گرفت و در نطق خود بر ترمیم روند اعتماد شهروندان به مدیریت شهری کرج تأکید کرد. 

 

همچنین روز جمعه (۴ مهر) بازتاب این تلاش ها و مطالبات در خطبه مکتوب نماینده ولی فقیه در البرز عنوان شد. آیت الله حسینی همدانی به صراحت از بی توجهی شهرداری کرج نسبت به پروژه های بر زمین مانده و ضرورت پاسخگویی نسبت به اجرای پروژه میدان شهری کرج در خطبه مکتوب مجازی خود سخن گفت. 

 

در این رابطه مدیر ستاد فهما استان البرز نیز معتقد است که برخورداری شهر کرج از یک میدان تجمع در راستای برپایی راهپیمایی ها و مراسم های مردم یک ضرورت غیر قابل کتمان است چرا که عمده هویت مردم البرز با همین قالب های تشکیلاتی هدفمند پیوند خورده است.

 

شهر کرج را روزگاری به عنوان باغ شهر می شناختند ولی امروزه این شهر را اسیر بتن و سیمان و ... می بینیم و این مطلب نیز از طرف « رحیم خستو» سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج مورد اشاره و توجه قرار گرفته است و متناسب با این نظر خود با پخش یک فیلم از حصار بتن و سنگ در اطراف این شهر، گلایه خود را از مدیریت شهری مطرح کرده است. 

 

خبرگزاری شبستان در استان البرز آماده برپایی میزگرد خبری با عنوان ضرورت اجرای پروژه زیرگذر میدان جمهوی کرج است ، که انتظار می رود شهرداری کرج و متولیان پروژه با قبول این دعوت پاسخ ابهامات و سوالات بزرگان این شهر را بازگو کنند.

 

اینکه یکی از کارشناسان اهل فن در امر شهرسازی ساخت پروژه زیرگذر شهری را یک فرآیند در جهت ایجاد فاصله طبقاتی در شهر کرج می داند دور از واقعیت نیست و انتظار می رود که در جریان برپایی یک میزگرد خبری با این عنوان نشان داده شود که مدیریت شهری بر مدار منفعت اغنیاء و ایجاد فاصله طبقاتی میان شهروندان حرکت نمی کند. 

 

* مهدیه دانایی

 

 

 

کد خبر 976087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha