چهل سالگی دفاع مقدس اعلام وضعیت جدید در دفاع است/ با ابزار بومی از مرزهای خود دفاع می کنیم

سرتیپ دوم پاسدار محبی با بیان اینکه امروز با سلاح های بومی از مرزهای خود دفاع می کنیم، گفت: چهل سالگی دفاع مقدس نشان دهنده بلوغ و کمال در دفاع و اعلام وضعیت جدید در دفاع است.

سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد چهل سالگی دفاع مقدس گفت: عدد 40 در ادبیات دینی ما یک عدد حساب شده و مورد اعتنا است. در چهل سالگی دفاع مقدس نیز دقیقا مفهوم کمال و بلوغ نهفته است. در حقیقت چهل سالگی دفاع مقدس پیام آور نوعی بلوغ در دفاع مقدس است که رسیدن به نتیجه گیری را به ما نوید می دهد.

 

 

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: اگر کسی بخواهد در سیر معنوی به یک بلوغ کامل برسد، 40 روز تلاش می کند و پس از 40 روز به مقصد خود می رسد. در دفاع مقدس نیز به یک مرحله از بلوغ در این دفاع رسیده ایم.

 

وی اظهار کرد: اگر چهل سال پیش شیوه های دفاعی خاصی را به کار می بردیم و از نمادهای دفاعی خاصی استفاده می کردیم، در طی این 40 سال تمامی این موارد به تکامل رسیده و امروز در اوج دفاع از آرمان های خود قرار داریم.

 

وی یادآور شد: ما به لحاظ علمی، تکنولوژی، نرم افزار، بلوغ فکری و سیاسی در اوج دفاع هستیم و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یعنی اعلام وضعیت جدید در دفاع.

 

وی اظهار کرد: یعنی اعلام اینکه ما در دفاع به بلوغی رسیده ایم که می توانیم در برابر تمام هجمه های جهانی ایستادگی کنیم که نمونه های آن را در سال های اخیر به دست توانمند نیروهای مسلح مشاهده کردیم و این فعالیت همچنان امتداد دارد.

 

سرتیپ دوم محبی افزود: ما در چهل سالگی دفاع مقدس وارد مرحله جدیدی از دفاع نسبت به گذشته شده ایم که متفاوت از گذشته است و در عرصه جنگ افزارهای نظامی، منطقه جغرافیایی دفاعی بسیار توسعه یافته ایم.

 

وی گفت: منطقه دفاعی ما در چهل سال گذشته مرزهای خودمان بود اما منطقه دفاعی ما اکنون مرزهای آمریکا و اسراییل است و ما در دفاع به مرزهای جهانی رسیده ایم که متفاوت از دفاع در چهل سال گذشته است. دفاع ما در دفاع مقدس دفاع با ابزارهای ابتدایی و تجهیزاتی بود که تا آن زمان وجود داشتند اما اکنون عمق دفاع ما به لحاظ جنگ افزار و تکنولوژی نسبت به زمان گذشته اصلا قابل مقایسه نیست. ما در گذشته با سلاح های غربی ها و دشمنان با آنها می جنگیدیم اما اکنون با سلاح های بومی دشمن را شکار می کنیم و می توانیم با پدافند هوایی سوم خرداد پرنده آمریکایی را در ارتفاعات بسیار بالا شکار کنیم و این مرحله جدیدی از دفاع و پیام چهل سالگی دفاع مقدس است.

کد خبر 976109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha