کمک ۲ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به احداث زائرسرا در مشهد

جوینده از کمک ۲ میلیارد تومانی مردم برای احداث زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس خبر داد و ابراز امیدواری کرد با احداث این زائرسرا همه مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر از مزایای آن بهره مند شوند.

«موسی جوینده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان این که مجوز های لازم برای احداث این زائرسرا با ارتفاع 9 طبقه گرفته شده اما در حال حاضر به مانعی برای ادامه کار برخورد کرده ایم، اظهار کرد: با وجود اخذ مجوز احداث، اعلام شده باید ارتفاع کمتر و به 7 طبقه تقلیل یابد که در حال پیگری موضوع هستیم که امید است این مشکل تا دو هفته آینده مرتفع شود.

 

به گفته مدیرعامل بنیاد زائر خراسان جنوبی تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد تومان کمک مردمی برای احداث زائرسرای استان در مشهد مقدس جمع آوری شده اما براساس پیش بینی های انجام شده برای ادامه و اتمام کار نیاز به 25 میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک مردم، سازمان ها، نهادهای دولتی، کارخانجات و ... احداث این پروژه تسریع شده و زائرانی که بنیه مالی پایینی دارند بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون خرید زمینی با قیمت 580 میلیون تومان، احداث سازه نگهبان تا عمق 4 متری و ... انجام شده و بالغ بر 500 میلون تومان هم از منابع دیگر به این پروژه اختصاص یافته که به محض رفع مشکل موجود مبنی برکاهش ارتفاع روند احداث ادامه می یابد.

 

به گفته وی اشخاص می توانند بر اساس نیت و وسع مالی در احداث این زائرسرا مشارکت کنند به طور مثال با خرید سوئیت یک تخت تا 6 تخت (قیمت یک تخته 42 میلیون تومان ) و وقف آن برای عموم، در احداث این پروژه معنوی سهیم شوند.

 

وی با بیان این که زائرسرای خراسان جنوبی در نزدیکترین نقطه به حرم رضوی قرار دارد، تاکید کرد: واقفان یا افراد معرفی شده از سوی آن ها می توانند در طول سال 10 تا 15 روز از بنای احداثی بهره مند شوند.

 

جوینده در پایان یادآور شد: پس از احداث زائرسرا اسامی واقفان بر سردرب آن حک خواهد شد.

 

کد خبر 976123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha