شیوع «طاعون نشخوار کنندگان کوچک» در لارستان شایعه است

انصاری گفت: شیوع «طاعون نشخوار کنندگان کوچک» و تلف شدن گونه های کمیاب جانوری در سال جاری در حیات وحش تحت مدیریت محیط زیست لار صحت ندارد و شایعه سازی در فضای مجازی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خدا نظر انصاری»، امروز (شنبه 5 مهر) با تکذیب خبر تلف شدن  گونه های جانوری نادر در لارستان به خبرنگاران گفت: انتشار خبر تلف شدن 300 راس از گونه نادر جانوری در لارستان توسط خبرگزاری محلی این شهرستان کذب است.

رئیس محیط زیست شهرستان لارستان افزود: بر این اساس شیوع «طاعون نشخوار کنندگان کوچک» در سال جاری در حیات وحش تحت مدیریت محیط زیست لار صحت ندارد.

وی اضافه کرد: درج این خبر، شایعه پراکنی بوده است و خوشبختانه با انجام اقدامات پیشگیرانه، «طاعون نشخوارکنندگان کوچک» در لارستان فارس تا کنون مشاهده نشده است.

انصاری از تشکیل کارگروه بحران در شهرستان لار در این زمینه خبر داد و عنوان کرد: در پی شیوع این بیماری در بوانات، جلسات متعددی با حضور فرمانداری و اداره های مسئول در لارستان برگزار شد و اقدامات پیشگیری کننده از جمله واکسیناسیون دام، ضد عفونی کردن آبشخورها و ... به انجام رسید.

وی ادامه داد: سال گذشته بیماری «طاعون نشخوارکنندگان کوچک»، شماری از حیات وحش لارستان را از بین برد که البته از گونه های مختلف جانوری نبود و امسال نیز در لار سرایت این بیماری را نداشته ایم.

انصاری تصریح کرد: دنبال کردن اخبار صحیح و معتبر تنها از پورتال رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس،  خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی رسمی موجب انتقال وقایع می شود و از مردم فهیم استان تقاضا داریم از بازنشر شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی جلوگیری کنند.

کد خبر 976129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha