فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی در استان  مرکزی

محترمی از فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی به عنوان سربازان جبهه محرومیت زدایی خبر داد.

«امید محترمی» ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ارایه گزارشی از فعالیت های بسیج سازندگی استان مرکزی پرداخت و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:  در حال حاضر ۸۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی به عنوان سربازان جبهه محرومیت زدایی مشغول به خدمت رسانی هستند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه گروه های جهادی پیشگامان خدمت رسانی به مردم به ویژه نیازمندان و در مناطق محروم و حاشیه ای هستند، افزود: گروه های جهادی با حضور در روستاها و مناطق محروم بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و پروژه های خوبی را به انجام رسانده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی گروه های جهادی ادامه داد: گروه های جهادی بر اساسا تخصص و منطقه سازماندهی  می شوند و این مهم سبب انجام امور بر اساس نیاز هر منطقه و رفع مشکات آن منطقه است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بیش از ۲۲ هزار نفر در سطح استان در عرصه های مختلف عمرانی، بهداشتی، پزشکی، خدماتی، کشاورزی، درمانی، صنعتی، تولیدی و سایر فعالیت ها، خدمات تخصصی به مردم ارائه می دهند.

 

محترمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین نیازهای امروز مردم روستا آبرسانی کشاورزی است، گفت: با توجه به احساس نیازی که در این حوزه وجود داشت بیش از ۱۴۰ پروژه آبرسانی کشاورزی در سال ۹۹ در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی قرار گرفته است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه که تاکنون ۶۰ پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: ۳۰ پروژه در دست اقدام و باقی پروژه ها عملیات شروع آنها به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی ایجاد اشتغال برای جوانان را از دیگر وظایف گروه های جهادی و بسیج سازندگی دانست و بیان کرد: ایجاد اشتغال یکی از مسائل مهمی است که توسط بسیج سازندگی دنبال می شود.

 

این مقام مسئول همچنین به فعالیت 520 صندوق قرض الحسنه نیز اشاره کرد و گفت: این اشتغال ها با تکیه بر ۵۲۰ صندوق قرض الحسنه مردم پایه، در سال ۹۹ ایجاد خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

 

محترمی همچنین به حضور فعال نیروهای جهادی در مبارزه با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا به میدان آمده و در همه بخش ها یار و یاور مردم به ویژه نیازمندان و محرومین بودند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی به تولید و توزیع بیش از ۳ میلیون ۶۰۰ هزار ماسک بهداشتی اشاره کرد و گفت: فعالیت ۳۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش بهداشتی،  و توزیع ۱۷۶ هزار بسته معیشتی از جمله اقدامات مهم بسیج سازندگی استان مرکزی در این ایام بوده است.

کد خبر 976174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha