همایش اجرای تئاتر خیابانی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس ایلام

رحمتی با بیان اینکه در ایام هفته مقدس تئاتر های خیابانی با موضوع هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان های این استان برگزار می شود، گفت: ۸ اثر تئاتر خیابانی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۴ شهرستان ایلام به روی صحنه می روند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر امروز(۵ مهر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: همایش اجرای تئاتر خیابانی ویژه چهل سالگی دفاع مقدس در سطح ۴ شهرستان استان ایلام برگزار می شود.

 

«عبدالحسین رحمتی» با بیان اینکه تئاتر های خیابانی در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان های ایلام، دهلران، ایوان و آبدانان توسط گروه های تئاتر خیابانی استان اجرا می شود، تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون استقبال بسیاری خوبی از سوی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان از اجرای این نمایش ها در سطح مناطق مختلف استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: نمایش های «کوله»، « قتل سهراب بی آب» و «هفت سین» در شهرستان ایلام، نمایش های« اون شب که بارون اومد»، « پل ۲۱۴» و « عباس» در شهرستان دهلران، نمایش «تی.ان.تی» در شهرستان ایوان و نمایش خیابانی «منطقه آزاد» در شهرستان آبدانان با حضور هنرمندان برجسته تئاتر استان اجرا می شود.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: این نمایش ها با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دفتر تئاتر خیابانی برگزار می شود.

 

رحمتی با بیان اینکه  نمایش های خیابانی ویژه دفاع مقدس سوم تا هفتم مهر ماه در مناطق عملیاتی استان ایلام اجرا می شوند، تصریح کرد: این نمایش های خیابانی در طول روز با اجرای خیابانی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرند.

 

وی با تقدیر از هنرمندان تئاتر استان در  راستای اجرای این نمایش های با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، یادآور شد: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی به ویژه فرهنگ دفاع مقدس به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است.

 

گفتنی است همایش اجراهای تئاتر خیابانی در استان ها و مناطق عملیاتی ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان و اروند برگزار می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 976239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha