فرهنگ دفاع مقدس را مانند واقعه عاشورا سینه به سینه به نسل جوان منتقل کنیم

امیر پوردستان با بیان اینکه انتقال سینه به سینه فرهنگ عاشورا از تحریف آن جلوگیری کرده است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس را مانند واقعه عاشورا سینه به سینه به نسل جوان منتقل کنیم.

امیر احمدرضا پوردستان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در نمایشگاه دفاع مقدس در مورد مهمترین دستاورد چهل سالگی دفاع مقدس گفت: ما در دفاع مقدس به خودباوری دست پیدا کردیم و به این باور رسیدیم که می توانیم خودمان دست بر زانو گذاشته و بلند شویم و به داشته هایمان تکیه کنیم.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: اعتماد و خودباوری امروز در جامعه نهال اش در دفاع مقدس کاشته شد و سبب شد ما امروز در تمام حوزه های نرم و سخت به خوداتکایی و خودکفایی برسیم. معتقدم این ویژگی شاخص ترین مولفه دفاع مقدس است.

 

 امیر پوردستان ادامه داد: ثمره اعتماد به نفس و خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی است و در جامعه امروز هر کسی می تواند به اندازه ظرفیت خود از این ثمره بهره مند شود و در بیانات رهبر انقلاب نیز تاکید شد که هر فردی می تواند به اندازه ظرفیت و توان خود در جایگاه های مختلف اجتماعی و شغلی از الگوهای ترسیم شده در دفاع مقدس بهره گیری کند.

 

وی یادآور شد: بیشترین استفاده از الگوی خوداتکایی و خودکفایی در دفاع مقدس را می توانند مدیران سرلوحه خود قرار دهند که با استفاده از مدیریت جهادی در زمانی که دشمن تلاش می کند تا فضا را بر ما تنگ کند با بهره گیری از این فرهنگ خلأها و مشکلات جامعه را پشت سر بگذارند.

 

وی در مورد راه های جلوگیری از تحریف در فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: برای جلوگیری از تحریف لازم است تمامی دست اندرکاران و کسانی که در دفاع مقدس بودند، پای کار بیایند و تریبون ها را در دست بگیرند و تلاش کنند تا تمام فرهنگ دفاع مقدس را به همراه پیروزی ها و شکست ها، خاطرات و تجربیات را به نسل جوان منتقل کنند و همان گونه که حادثه عاشورا را سینه به سینه قریب به 1400 سال به جوانان انتقال دادیم، فرهنگ دفاع مقدس را نیز که ریشه در قیام تاریخی ابا عبدالله الحسین دارد از همان مسیر و سینه به سینه به نسل جوان منتقل کنیم تا از تحریف آن جلوگیری شود.

کد خبر 976262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha