بیش از ۳ میلیاردتومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس مازندران واریز شد

سعدی پور با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی برای کاهش ابتلا به کرونا به حساب مدارس استان مازندران واریز شده است، گفت: به زودی همین مقدار برای دومین بار به حساب مدارس واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی پور» امروز(5مهر) در ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری مازندران با بیان اینکه مدارس استان همزمان باسراسر کشور از 15شهریور ماه امسال پذیرای دانش آموزان بودند، گفت: ۳۳ درصد دانش‌آموزان استان به صورت فیزیکی در مدارس حضور می یابند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش در مدارسی که کمتر از 50دانش آموز دارند حضوری است، افزود:تاکنون ۳۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول، ۳۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم و ۲۷ درصد هنرستان‌ها در مدارس حضور یافته‌اند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شده است، یادآورشد: به زودی همین مقدار برای دومین بار به حساب مدارس واریز خواهد شد.

 

سعدی پور با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست، به فعالیت سفیران سلامت اشاره کرد و ادامه داد: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان که دانش‌آموزان آن حضور فیزیکی دارند، رعایت می‌شود.

 

وی به همکاری مدیران مدارس در اجرای پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: عملیات ضد عفونی مدارس روزانه انجام می‌شود.

 

*عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زنگ های تفریح

«عزت الله هاشم‌زاده» نیز در ادامه این جلسه عدم دسترسی خانواده‌های روستایی به اینترنت، گوشی هوشمند و سامانه شاد، اختلال در شبکه اینترنت شهرها و روستاها را از مهم‌ترین مشکلات مدارس برشمرد، گفت: هزار و 900 نفر در بخشی از روستاهای ساری گوشی هوشمند ندارند.

 

مدیر کل بازرسی استانداری مازندران با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس روستایی و مناطق کوهستانی کمتر از سایر مدارس رعایت می شود، افزود: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زنگ‌های تفریح به ویژه در مقطع ابتدایی و امتناع از گذاشتن ماسک در مقطع ابتدایی را از دیگر موارد احصا شده در بازرسی‌ها است.

 

 

کد خبر 976295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha