دستگیری ۱۲ حفار غیرمجاز در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در سال جاری ۱۲ نفر از حفاران غیرمجاز در ایلام دستگیر شدند.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در سه ماهه دوم سال جاری تعداد ۱۶۴۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی استان توسط نیروهای یگان حفاظت در راستای صیانت و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی انجام گرفته است.

 

وی افزود: بر اساس سرکشی و بازدیدهای نظارتی محسوس و غیرمحسوس توسط نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان ۱۲نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر شدi hند.

 

شنبه زاده تصریح کرد: در این مدت تعداد ۱۰ قلم اشیای تاریخی و ۲ دستگاه فلزیاب در شهرستان ایلام و دیگر شهرستان های تابعه نیز کشف و ضبط  شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: در مورد جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم آثار تاریخی جلوگیری ۱۲ مورد حفاری غیرمجاز در محوطه های آثار تاریخی از دیگر فعالیت های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در این مدت بوده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان اقدام به تشکیل انجمن های میراث فرهنگی با هدف نظارت و مراقبت بیشتر از آثار تاریخی اجرا شده است.

 

شنبه زاده آثار فرهنگی و تاریخی را شهود تمدن، سند هویت و افتخار ملی دانست و خواهان صیانت از آن ها توسط همه اقشار مختلف جامعه شد.

کد خبر 976431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha