افزایش نظارت و قضاوت سریع و موثر تنها راه مقابله با ولنگاری در جامعه است

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه ولنگاری و نفوذ موجب سلب امنیت جامعه می شود، گفت: افزایش نظارت و قضاوت سریع و موثر تنها راه مقابله با ولنگاری و نفوذ در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۶ مهر) در دیدار با دادستان جدید شهرستان بیرجند اظهار کرد: دین خدا و بعثت انبیاء الهی و اینکه جانشینان معصوم باید امور مردم را در دست داشته باشند یعنی عدل؛ اگر عدل در جامعه پیاده شود همه مردم احساس امنیت می کنند در غیر این صورت فقط افراد خائن احساس امنیت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر ولنگاری های در سلسله مراتب مسئولیت های مختلف نباشد همه کارهای خود را درست انجام می دهند، افزود: اما وقتی سهل انگاری و نفوذ و نورچشمی باشد خود به خود امنیت از بین می رود چون خائنین احساس امنیت کرده و از جامعه سلب امنیت می کنند.

 

وی ادامه داد: مسئله پیشگیری در قوه قضاییه بسیار کارآمد است لذا اگر دقت لازم در مدیریت جامعه باشد افرادی که بالقوه شرایط  فساد دارند جرأت تخلف پیدا نخواهند کرد.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه ریاست جدید قوه قضاییه بسیار مایه امیدواری مردم شده است و وجود آیت الله رئیسی و همسویی همه با ایشان به معنای این است که فرصت برای افراد فرصت طلب باقی نخواهد ماند، افزود: بنابراین قوه قضاییه بیش از آنکه پیگیر اجرای حدود و تعزیرات باشد باید با چشم باز هیمنه و قدرتی داشته باشد که دیگر به کسی فرصت خلاف ندهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قوه قضاییه مسئولیت نظارت و قضاوت را برعهده دارد، گفت: بهترین خدمت به جامعه و دوستی با افراد، جلوگیری از فاسد شدن فرد است و آن کسی که ولنگاری و امور را رها می کند تا جامعه فاسد شود، دشمن مردم است.

 

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت ها در جامعه، بیان کرد: همچنین قضاوت ها باید سریع و موثر انجام شود تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: امنیت شرط اول برای انجام امور اقتصادی، سرمایه گذاری ها و همه امور است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله شرایط نظارت ها این است که شرایط برای رسیدن به کار و جلوگیری از تعطیلات، بیکاری ها و ولنگاری ها مهیا شود، خاطر نشان کرد: این کشور با این امکانات و مردم خوبی که دارد، مدیریتش مشکل نیست و به بهترین وجه قابل اداره است.

 

وی ادامه داد: آنهایی که یا اهلیت ندارند و یا در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها تحت نفوذ بیگانه هستند باید اصلاح شوند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان افزود: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه  و در فاصله نه چندان دور و با انتخاب اصلح و خوبی که مردم خواهند داشت و با یک قوه مجریه تازه نفس و موثر، بیماری های اخلاقی، سیاسی و روانی پشت سر گذاشته شود و در گام دوم انقلاب به عنوان نمونه، جامعه اسلامی در سطح بین المللی بدرخشد و حجت را بر انسان ها تمام کند.

کد خبر 976462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha