حماسه مقاومت مردم اندیمشک در ۶ مهر، درس بزرگ استقامت و ایثار است

جهانگیری گفت: سالروز حماسه مقاومت مردم شهرستان اندیمشک در ۶ مهرماه سال ۱۳۵۹، درس بزرگ استقامت و ایثار مردم این شهرستان است و بی‌تردید این مقاومت بی‌نظیر هیچ‌گاه در تاریخ کم‌رنگ نمی‌شود.

«پیمان جهانگیری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سالروز حماسه مقاومت مردم شهرستان اندیمشک در ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ درس بزرگ استقامت و ایثار مردم این شهرستان است.

 

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه دفاع مقدس بزرگ‌ترین آزمون مقاومت و ایثار ملتی بود که با دست خالی اما با سلاح محکم ایمان و اعتقاد وارد میدان نبرد شد افزود: نبرد ناعادلانه دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی در اوایل انقلاب اسلامی به صحنه حماسه‌آفرینی فرزندان ایران اسلامی تبدیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه دلیرمردان و شیرزنان این دیار جانانه در برابر دشمن ایستادند تا کیان اسلامی از گزند بدخواهان در امان بماند اضافه کرد: حماسه‌های ماندگار دوران دفاع مقدس، بزرگ‌ترین درس‌های فداکاری و جانفشانی را در خود نهفته دارند.

 

جهانگیری تصریح کرد: سهم شهرستان اندیمشک در دوران دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب غیرقابل انکار است و تقدیم یک‌هزار شهید با جمعیت کم در آن دوران نشان از اعتقاد مردم این شهرستان دارد.

 

وی عنوان کرد: مردم شهرستان اندیمشک با تقدیم شهدای مختلف در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی بوده‌اند.

 

فرماندار اندیمشک بیان کرد: مردم اندیمشک برای حفظ کیان اسلامی هزاران شهید گلگون کفن تقدیم کرده‌اند که در این راستا حماسه‌هایی مانند ششم مهرماه نیز در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی همواره ماندگار می‌مانند.

 

وی با بیان اینکه شهروندان اندیمشک در دوران دفاع مقدس شجاعانه ایستادند تا خوزستان، اندیمشک و ایران اسلامی سربلند و باعزت بمانند ابراز کرد: ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ تداعی کننده مقاومت ستودنی مردم اندیمشک در برابر دشمن است و بی‌تردید این مقاومت بی‌نظیر هیچ‌گاه در تاریخ کم‌رنگ نمی‌شود.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه دفاع مقدس، عزت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد خاطر نشان کرد: ما باید با پیروی از راه شهدا، برای تعالی هرچه بیشتر ایران اسلامی تلاش کنیم.

 

کد خبر 976503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha