خاطرات بانوی پرستار ایثارگر دوران دفاع مقدس نقدی و بررسی شد

صادقی از نقد کتاب «راهی برای رفتن» خاطرات بانوی پرستار ایثارگر دوران دفاع مقدس در دلیجان خبر داد.

«حمید صادقی» ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد این پیروزی غرور آفرین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امری ضروری است و هفته دفاع مقدس فرصتی برای این مهم است تا با نقد و بررسی کتب مختلف به ویژه نوشته های دوران جنگ به این مهم بپردازیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان، با اشاره به اینکه مراسم نقد کتاب راهی برای رفتن با حضور جمعی از منتقدان برگزار شد، افزود: این کتاب حاوی خاطرات بتول خورشاهی پرستار ایثارگر دوران دفاع مقدس، مبارز دوران انقلاب اسلامی و از اسیران آل سعود در حج سال ۱۳۶۶است.

 

وی با بیان اینکه این کتاب نوشته مریم عرفانیان است، ادامه داد: ما بانوان ایثارگر زیادی داشتیم که در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و بعد از آن پا به پای مردان در صحنه حضور داشته و با رشادت، صبر و شکیبایی و تلاش خود افتخارات بزرگی را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نقد این کتاب به صورت مجازی با نویسنده و بانوی ایثارگر برگزار شد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، لطفعلی رئیس کتابخانه های عمومی و حجت الاسلام رسول  ابوالقاسمی  به عنوان منتقد کتاب برگزار شد که ابوالقاسمی به نکاتی مهم در خصوص چند بعدی بودن  کتاب راهی برای رفتن اشاره کرد.

 

صادقی با بیان اینکه در این برنامه نقد کتاب، بتول خورشاهی و مریم عرفانیان به صورت مجازی از مشهد مقدس حضور داشتند، افزود: این بانوان فرهیخته به بیان بخش های اثرگذار کتاب مذکور پرداختند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان خاطر نشان کرد: این کتاب در سال۹۷ از انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و علاقه مندان می توانند جهت خرید کتاب با تخفیف به سایت انتشارات سوره مهر و یا طرح روشنای خاطره ها مراجعه نمایند.

 

صادقی در ادامه با اشاره به چاپ بیش از هفت کتاب در حوزه شهدای شهرستان دلیجان که توسط نویسندگان بومی به چاپ رسیده است، گفت: امید است با انتشار خاطرات و زندگی نامه شهدا بتوانیم الگوهایی مناسبی را برای نسل جدید معرفی کنیم.

کد خبر 976546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha