موافقت مجلس با بررسی با اولویت طرح تامین کالاهای اساسی

نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی صبح امروز یکشنبه 6 مهر تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر بررسی با اولویت طرح تامین کالاهای اساسی مطرح شد که نمایندگان با 200 رای موافق، 8 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 230 رای با آن موافقت کردند.

 

حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این رابطه گفت: وضعیت معیشتی و افزایش قیمت کالاهای اساسی برای اقشار مختلف جامعه و به ویژه افرادی که درآمد پایین تری دارند، مشکلاتی را ایجاد کرده است. در طرح تامین کالاهای اساسی با یک فوریت در مجلس مصوب شد، ما دولت را مکلف کردیم در جامعه کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد تا مشکلات مردم را برطرف کند.

 

وی اظهار کرد: یک ماه و نیم بررسی این طرح به طول انجامید، به دلیل اینکه دو هفته تعطیلات مجلس در پیش روست امروز با تقاضای 50 نفر از نمایندگان درخواست با اولویت آن را مطرح کردیم.

 

حاجی بابایی گفت: محل تامین منابع مالی این طرح نیز 30 هزار میلیارد تومان از محل بند و تبصره 2 و تبصره 14 برای کالاهای اساسی اختصاص پیدا می کند. کالاهای اساسی نیز منظور کالاهایی است که در اختیار مردم است که در حال حاضر 60 میلیون نفر کارت معیشت دریافت می کنند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر 20 میلیون نفر از این 60 میلیون نفر که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند با در اختیار داشتن کالابرگ کالای مورد نیاز را دریافت کنند. در واقع ماهانه برای هر نفر 120 هزار تومان و برای یک خانواده پنج نفره 600 هزار تومان کالا در اختیارشان قرار می گیرد که این کارت ها نیز اعتباری است و فقط می توانند کالا دریافت کنند. 40 میلیون نفر باقی مانده نیز می توانند سبد کالا را با 50 درصد قیمت دریافت کنند.

 

حاجی بابایی تصریح کرد: مدت اجرای این طرح از اول مهر تا اسفند است که اگر وضعیت این گونه باشد، تمدید می شود و اگر وضعیت همچنان نامناسب باشد، حذف می شود.

کد خبر 976653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha