ورود نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان مرکزی

علیمحمدی از ورود نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی علیمحدی» با اشاره به اینکه نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد کلانشهر اراک شده در جمع خبرنگاران گفت: توزیع عادلانه آن برای گروهای پرخطر در دستور کار است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به شرایط خاص پاییز امسال افزود: زنان بارداری که در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی پرونده الکترونیک دارند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه سایر زنان باردار نیز باید برای بهره‌مندی از این مزیت در اسرع وقت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت دهند، افزود: زنان باردار دارای پرونده الکترونیک سلامت در اراک می‌توانند از فردا (دوشنبه) برای دریافت واکسن آنفلوآنزا به پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک که در مواجهه چهره به چهره با بیماران هستند نیز در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند، خاطر نشان کرد: سهمیه لازم برای آنان پیش بینی شده است و در سریعترین زمان توزیع می شود.

 

علیمحمدی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه محموله دوم واکسن آنفلوآنزا نیز ظرف سه روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی اراک تحویل می‌شود، گفت: جامعه هدف دریافت کننده مرحله دوم نیز بیماران‌خاص، سرطانی‌ها و افراد با نقص ایمنی بالا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد عادی با سیستم ایمنی متعادل توصیه نمی‌شود.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت هم استانی ها بیان کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا از اقشار مردم درخواست می‌شود که از ازدحام در مراکز بهداشتی برای تحویل واکسن خودداری کنند چرا که این ازدحام و تجمع ها سبب شیوع هر چه بیشتر بیماری می شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به سهمیه‌ای از واکسن آنفلوآنزا برای  بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه برای این بخش نیز تعیین شده که شیوه توزیع و شرایط آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا بصورت تدریجی و مرحله بندی شده به استان تخصیص داده می شود، لذا توزیع و تزریق واکسن مطابق اولویت های اعلام شده خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: در صورت مازاد بر مصرف بودن، فروش آزاد در داروخانه ها بر اساس اولویت ها و فراینده های تعریف شده انجام می گیرد.

 

علیمحمدی اضافه کرد: امید است با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شاهد سلامت همه افراد جامعه باشیم و نیاز به توزیع و تزریق واکسن نداشته باشیم.

کد خبر 976658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha