ایجاد فرصت فعالیت سالانه حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در کربلا با احداث مجموعه فرهنگی

آیت الله دژکام گفت: با احداث مجموعه فرهنگی به نام «احمد بن موسی(ع)» در كربلا، فرصت فعالیت در طول سال برای حرم حضرت احمد بن موسی(ع) به‌ عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در کربلا فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 6 مهر) از احداث مجموعه فرهنگی به نام «احمد بن موسی(ع)» در كربلا خبر داد و به خبرنگاران گفت: این اقدام توسط موكب «احمد بن موسی(ع)» برای احداث زائرسرا در كربلا به انجام می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: این مجموعه در تمام طول سال در کربلا فعالیت خواهد داشت و موجب می شود تا حرم حضرت احمد بن موسی(ع) به‌ عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در کربلا مکانی برای فعالیت داشته باشد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان بیان کرد: در برگزاری این مراسم، حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد و با رعایت نکات بهداشتی لازم برگزار خواهد شد.

امام جمعه شیراز با تشکر از مردم فارس گفت: خوشبختانه مراسم اه محرم با همراهی مردم و رعایت نکات بهداشتی کرونا به خوبی برگزار شد و در اربعین حسینی نیز مجددا همراهی مردم در این زمینه را خواستاریم.

وی ادامه داد: امسال از خدمات دهی 68 موكب از استان فارس در كربلا و مسیر نجف تا كربلا در ایام اربعین حسینی محروم هستیم اما مراسم را در قالب دیگری با شکوه تمام برگزار خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری هر چه بهتر سوگواری های این ایام گفت: هر یک از دوستداران اهل بیت (ع) به عنوان یک رسانه می توانند در این فضا عمل کنند.

وی با اشاره به برنامه های آستان مقدس شاهچراغ (ع) در ایام دهه آخر ماه صفر اعلام کرد: برنامه های گسترده این ایام اعلام خواهند شد که فعالیت قرارگاه مواسات نیز برای اطعام حسینی در چارچوب‌های بهداشتی و حمایت از دانش آموزان نیازمند نیز از جمله این برنامه هاست.

آیت‌الله دژكام تصریح کرد: علاوه بر فعالیت موكب احمدبن موسی(ع) به ‌صورت ویژه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، كمیته‌های دیگری برای برگزای اربعین فعالیت و برنامه ‌ریزی‌ فرهنگی داشته اند.

کد خبر 976749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha