تجربه تلخ کرونا ضرورت به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات مساجد را بار دیگر اثبات کرد

حجت‌‌الاسلام رضوی با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد شخصا تصمیمی درباره کمیت و کیفیت برنامه‌ها در دوره شیوع ویروس کرونا نگرفته‌اند، گفت: تجربه تلخ کرونا ضرورت به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات مساجد را بار دیگر اثبات کرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «سید محمد رحیم رضوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نگاه ائمه جماعات مساجد در حوزه های مختلف از جمله در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا معطوف به سخنان مقام معظم رهبری در مرتبه اول و مرکز رسیدگی به امور مساجد در مرتبه بعدی است، اظهار کرد: به عبارت دیگر ائمه جماعات از نزد خود تصمیم نمی گیرند و هرگونه تصمیم گیری در مساجد در حوزه های مختلف، مطابق با تصمیمات ملی است.

 

امام جماعت مسجد رضوان الله (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، سه راه تیردوقلو) اضافه کرد: مساجد در مقابله با آسیب های اجتماعی، مشکلات فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی مطابق با سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغیه های مرکز رسیدگی به امور مساجد عمل می کنند و به نظر می رسد همین اطاعت پذیری مهم ترین دلیل ایفای نقش بی نظیر مساجد در مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

وی افزود: تصمیم مسئولان کشور برای کاهش برنامه های مسجدی یا تعطیلی برخی از برنامه ها برای حفظ سلامتی مردم است بنابراین ائمه جماعات خود را موظف به اجرای این گونه تصمیمات ملی می دانند.

 

رضوی در ادامه با بیان اینکه تجربه تلخ کرونا ضرورت به روزرسانی امکانات و تجهیزات مساجد را بار دیگر اثبات کرد، گفت: متاسفانه بسیاری از مساجد، بودجه کافی را برای این کار ندارند بنابراین دستگاه های فرهنگی می توانند در این زمینه کمک کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگی و هیئت امنای مساجد نیز می توانند در برنامه ریزی های سالیانه خود، لزوم گسترش استفاده نهادهای این خانه های خدا از فضای مجازی را لحاظ کنند تا به این صورت ارتباط مسجدی ها با مسجد و یکدیگر از این طریق حفظ شود.

کد خبر 976754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha