افتتاح نخستین پایگاه ورزش هیات‌های همگانی خوزستان در ملاشیه اهواز

در راستای همگانی کردن ورزش برای مردم، نخستین پایگاه ورزش هیات‌های همگانی استان خوزستان در دبستان نور ملاشیه اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نخستین پایگاه ورزش هیات‌های همگانی استان خوزستان با حضور رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولین استانی و محلی در دبستان نور ملاشیه اهواز افتتاح شد.

 

«امید حاجتی» با مهم برشمردن امر ورزش برای سلامت جامعه اظهار کرد: نگاه توسعه‌ای هیات ورزش‌های همگانی خوزستان توجه به سلامت، نشاط و تندرستی مردم است که در همین راستا برنامه‌ریزی هدفمندی صورت داده شد که با همکاری مشترک سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی در مناطق مختلف به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته زمینه نشاط اجتماعی مردم را فراهم کنیم.

 

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان به نقش آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش به‌عنوان متولی حوزه تربیت فرزندان از نسل کودکی تا نوجوانی می‌تواند در به‌وجود آوردن جامعه‌ای سالم و به دور از بیماری‌های ناشی از عدم تحرک به ما کمک و یاری رساند.

 

 

وی ادامه داد: تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شد که با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار زمینه ایجاد پایگاه‌های ورزش‌های همگانی در مدارس استان را به انجام رسانیم و امروز شاهد افتتاح اولین پایگاه هیات ورزش‌های همگانی در مدرسه دبستان نور ملاشیه هستیم.

 

حاجتی تصریح کرد: خانواده بزرگ آموزش پرورش هم در رابطه با پرسنل و هم در ارتباط با دانش‌آموزان ظرفیت خوبی برای توسعه و بالا بردن سرانه ورزش محلات و نهادینه کردن آن به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: نهادینه‌سازی ورزش در محلات با هدف کاهش بیماری‌های ناشی از بی‌تحرکی در سنین ابتدایی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و فضاهای آموزش پرورش برای توسعه ورزش‌های همگانی از اصلی‌ترین دلایل راه‌اندازی این پایگاه‌ها در سطح مدارس استان است.

 

حاجتی با برشمردن برنامه‌های توسعه‌ای هیات ورزش‌های همگانی در استان ابراز کرد: این راهبرد و سیاست اصلی ماست که زیرساخت‌های توسعه‌ای را در استان سریعا به سرانجام برسانیم و قطعا در این زمینه همه مسئولان استان در تمامی بخش‌ها را برای اجرای این راهبرد دعوت به همکاری می‌کنیم.

 

 

«کورش مودت» ضمن تشکر از اهتمام هیات ورزش‌های همگانی خوزستان در راه‌اندازی این پایگاه‌ها با همراهی مدیران مدارس بر ضرورت توجه به این امر در نشاط و تندرستی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: امروزه آموزش چه در جامعه و چه در خانواده از سنین کودکی موثر و مفید خواهد بود به‌طوری که اگر آموزش‌های لازم برای هر فرد از جامعه در سنین کودکی تا نوجوانی صورت گیرد قطعا به رشد و سلامت آن جامعه نیز کمک می‌کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان یاد آور شد: امروز با همراهی هیات ورزرش‌های همگانی استان که برنامه‌های متنوع و جذابی برای سنین مختلف به ویژه دانش‌آموزان دارد تفاهمنامه‌ای برای راه‌اندازی پایگاه‌های هیات ورزش‌ها همگانی به امضا رسید و اولین اقدام عملی آن افتتاح نخستین این پایگاه در مدرسه نور منطقه کم‌برخوردار ملاشیه بود.

 

کد خبر 976821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha