خسارت ۴۰ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، از خسارت ۴۰ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حبیب یزدان پناه» عصر امروز یک شنبه (ششم مهرماه) در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی گردشگری در محل اقامتگاه بومگردی دالان فیروزه برگزار شد، به فعالیت هزارو 800 اقامتگاه بومگردی در کشور اشاره کرد که بخش قابل توجهی از آن در روستاها شکل گرفته و می تواند به اقتصاد روستاها کمک کند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به فعالیت 36 اقامتگاه بومگردی در سطح خراسان شمالی اشاره کرد و در خصوص افزایش این آمار بیان کرد: در حال حاضر پرونده راه اندازی حدود 16 اقامتگاه در مرحله نهایی است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به موضوع شیوع کرونا و تاثیرپذیری حوزه گردشگری و اقامتگاه های بومگردی از این مسئله، با بیان اینکه خسارت ها در بخش گردشگری زیاد ولی در بخش اقامتگاه های بومگردی با توجه به اینکه سرمایه گذار در خود روستا اقامت دارد و زندگی می کند، حداقلی بوده است، رقم خسارت وارده به این حوزه را تا پایان شهریور ماه امسال 40 میلیارد تومان برآورد کرد.

 

یزدان پناه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص حمایت دولت برای ساماندهی راه های دسترسی به اقامتگاه های بومگردی که بعضا در مسیرهای بدون آسفالت و سخت گذر قرار دارد و همچنین بهره مندی از خدمات آب، برق و گاز بیان کرد: در سال 97 از محل اعتبارات ارتقای شاخص هاي توسعه اقتصادي مبلغ سه میلیارد تومان در حوزه خدمات گاز، آب و برق این مناطق هزینه شد اما این اعتبار در سال 98 حذف شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اعلام کرد: در حال حاضر تفاهمنامه هایی بین وزارت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن در حال انعقاد است که بنا بر آن 50 درصد هزینه ها از سوی میراث فرهنگی و 50 درصد از سوی بنیاد مسکن تقبل می شود تا مشکلات این بخش همچون راه های دسترسی و سایر نیازمندی های آنان رفع شود.

 

یزدان پناه به سرمایه گذاری 240 میلیارد تومانی در بخش طرح های گردشگری هم اشاره کرد و گفت: 80 میلیارد تومان از این مبلغ در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 26 آژانس گردشگری در استان مجوز فعالیت دارد، افزود: با توجه به وضعیت شیوع کرونا و تعطیلی تورگردی از این تعداد سه آژانس به مدت یک سال به مرخصی رفته اند.

 

گفتنی است؛ در حاشیه نشست خبری امروز نخستین پل معلق شرق کشور که با اعتبار 200 میلیون تومانی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده، افتتاح شد.

 

 

 

کد خبر 976872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha