توزیع بذور خودمصرفی غلات در شیروان آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توزیع بذور خودمصرفی غلات از اواخر شهریورماه در شهرستان شیروان آغاز شده است.

«محمد رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به توزیع بذور خودمصرفی غلات در این شهرستان اظهارداشت: در چند روز اخیر ۱۳۱ تُن بذر خودمصرفی غلات در این شهرستان توزیع شده و موجودی کنونی سموم ضدعفونی کننده نیز ۲ هزار و ۲۸۷ کیلوگرم است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: همچنین سطح قرارداد کشت پاییزه کُلزا در این شهرستان، ۵۷۰ هکتار است که سطح بذر ۹۰ هکتار است که علف کش پیش رویشی مصرفی در مزارع کُلزا شیروان، ۵۰ هکتار مصرف شده است.

 

رضایی با بیان اینکه توزیع بذور خودمصرفی غلات تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد، عنوان کرد: پیش بینی می شود با توجه به شرایط آب و هوایی در اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری، دو هزار کیلوگرم سموم استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته در این شهرستان، هزار و ۲۴۹ تُن بذور ضدعفونی شده خودمصرفی غلات(گندم و جو) و سموم مصرفی ضدعفونی هزار و ۸۵۲ کیلوگرم استفاده شد.

 

رضایی تصریح کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان سال گذشته، ۴۱۵ هکتار بود که علف کش پیش رویشی مصرف در مزارع کلزا د ر ۲۸ هکتار استفاده شد.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به کشاورزان توصیه کرد که به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح در سال جهش تولید، سعی کنند که نسبت به تهیه بذور اصلاح شده مورد نیاز با مشورت کارشناسان محقق معین و کارشناسان پهنه مراکز حوزه عمل اقدام کنند.

 

رضایی از گندمکاران خواست برای افزایش بازده مزارع، در کشت پاییزه از بذر بوجاری و ضدعفونی شده و ارقام پیشنهادی جهادکشاورزی استفاده کنند و کشت پاییزه را با استفاده از ردیف‌کار و به صورت مکانیزه انجام دهند.

 

شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

کد خبر 976893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha