رصد و پایش قیمت اقلام اساسی به صورت هفتگی انجام می شود

صارمی با اشاره به اینکه رصد و پایش قیمت اقلام اساسی به صورت هفتگی انجام می شود، گفت: طی چند روز گذشته در بحث تخم مرغ برخی اقدامات برای صادرات و تعدیل قیمت صورت گرفت و قرار شد نظارت بر بازار تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید صارمی شب گذشته (یکشنبه 6 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه رصد و پایش قیمت اقلام اساسی به صورت هفتگی انجام می شود درباره اقدامات انجام شده بعد از دستور رئیس جمهور برای مقابله با گران فروشی گفت: طی چند روز گذشته در بحث تخم مرغ برخی اقدامات  برای صادرات و تعدیل قیمت صورت گرفت و قرار شد نظارت  بر بازار تقویت شود تا این کالا با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

 

معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صمت افزود: در حوزه برنج و برخی اقلام اساسی دیگر که در گمرک مانده اند هم مقرر شد بانک مرکزی ارز لازم را برای ترخیص کالا از گمرک تامین کند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: ۸۰ درصد از اقلام وارداتی مربوط به مواد اولیه و  واسطه ای می شود که این اقلام متاثر از قیمت ارز هستند  و بخشی از گرانی های موجود در بازار هم به نوسان نرخ ارز مربوط می شود.

 

همچنین سرابیان معاون سازمان تعزیرات حکومتی با تائید این گفته که برخی از قوانین و جرائمی که در نظام صنفی وجود دارد بازدارنده نیست، گفت: خلاء‌های قانونی را مکتوب به رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت و تمامی دست اندرکاران اعلام کرده ایم و درصدد رفع آن هستیم.

کد خبر 976910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha