عربستان سن حجاج در حج عمره را مشخص کرد

وزیر حج عربستان گفت: سن حجاج در حج عمره باید بین ۱۸ تا ۶۵ سال باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «محمد بن صالح» وزیر حج عربستان در گفتگو با شبکه الاخباریه عربستان گفت: سن حجاجی که در مرحله اول بازگشت تدریجی مجاز به ادای مناسک حج عمره هستند، بین 18 تا 65 سال خواهد بود.

 

صالح افزود: حجاج مجاز به آوردن کودکان هستند، به شرط اینکه مسئولیت کامل آنها را برعهده بگیرند. زیرا هرگز به کودکان اجازه داده نمی شود که به تنهایی وارد حرم مکی شوند.

 

این وزیر عربستانی گفت: هرکسی که از طریق اپلیکیشن «توکلنا» مجوز ورود به حرم مکی را دریافت نکرده باشد، اجازه ورود ندارد. این اقدام با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در طول مراسم حج عمره انجام شده است.

 

مقامات عربستان روز سه شنبه گذشته(یکم مهر ۱۳۹۹) بازگشت تدریجی ادای حج عمره را اعلام کردند. به طوری که شهروندان و اتباع مقیم عربستان از چهارم اکتبر مناسک حج عمره را آغاز می کنند. سپس حجاج خارج از این کشور نیز از اوایل فوریه براساس برنامه چهار مرحله ای تدوین شده می توانند برای ادای مناسک حج عمره وارد عربستان شوند.

 

پوشیدن ماسک و دستکش، فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن، تعیین تعداد مسافران اتوبوس ها و آسانسورها از جمله تدابیر پیشگیرانه در حج عمره است.

 

تعداد حجاج در حج عمره سال 2019 میلادی نسبت به سال 2018 میلادی 4.6 درصد افزایش داشت، به طوری که تعداد آنها به بیش از 19 میلیون نفر رسید.

کد خبر 976978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha