ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به تاسی از نهضت عاشورا

حجت الاسلام زوبین با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شمیرانات، گفت: تلاش کرده ایم تا فرهنگ ایثار و شهادت را با تاسی از نهضت عاشورا برای نسل جوان تبیین کنیم.

حجت الاسلام «اکبر زوبین» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های زیادی در شهرستان شمیرانات برگزار شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات افزود: اطلاع رسانی به هیئت های مذهبی، مداحان، خانه های قرآنی، موسسات فرهنگی، مبلغین و مبلغات، موسسات فرهنگی قرآنی تا برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس را با شور و شعور بیشتری در حسینیه ها و مساجد و فضای مجازی برگزار کنند.

 

وی افزود: انجام تبلیغات محیطی، برگزاری جلسات ستادی با حضور شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و مبلغین، برگزاری جلسات برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس، تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس، انعکاس مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، تقدیر از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام زوبین با اشاره به برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در شهرک شهید محلاتی خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا، تقدیر از پدران و مادران شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی توسط هیئات رزمندگان و محبین حسین (ع) در مسجد جامع امام جعفر صادق (ع)، برگزاری نشستی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در محوطه باز مجتمع فرهنگی شهید فهمیده از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه محفل انس با شهدا در لواسان با همکاری سپاه ناحیه الغدیر لواسان، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در هیئت پنج تن آل عبا در فشم، دیدار با جانباز آزاده، گلباران مزار شهدای امامزاده علی اکبر چیذر از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام زوبین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های موجود بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را به فضای مجازی برده ایم.

 

وی افزود: در فضای مجازی برنامه هایی برگزار کرده ایم در اینستاگرام، شبکه های اجتماعی، معبرهای مجازی با موضوع هفته دفاع مقدس و با حضور مبلغین و علمای منطقه شمیرانات برگزار می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات خاطرنشان کرد: طراحی و انتشار پوستر، موشن گرافی، برگزاری منبرهای مجازی، برگزاری برنامه های ویژه دفاع مقدس در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط اداره کل تبلیغات اسلامی شمیرانات در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به همزمانی عزاداری سیدالشهداء و یاران اش با هفته دفاع مقدس گفت: در منبرهای مجازی و هیئت ها به موضوع جهاد و شهادت و دفاع مقدس پرداخته می شود و فرهنگ ایثارگری برای نسل جوان تبیین می شود.

 

حجت الاسلام زوبین تصریح کرد: به مسئولان هیئت ها و مداحان سفارش شده است تا به موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس نیز بپردازند و با رویکرد تبیین حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برنامه اجرا کند و خوراک فکری و معنوی به جامعه ارایه کند.

 

کد خبر 977037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha