توزیع ۳۰۰ سمعک دیجیتال/ میانگین شاخص پیری در گیلان ۲ برابرکشور است

نحوی نژاد با بیان اینکه برنامه های رفاهی و توانمند سازی ناشنوایان و سالمندان ادامه دارد، گفت: میانگین شاخص پیری در گیلان ۲ برابرکشوراست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین نحوی نژاد»  امروز (دوشنبه، ۷ مهر)  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گرامیداشت ناشنوایان و سالمندان  اظهار کرد : توسعه استان نیازمند همکاری همه شهروندان و دولت مردان است.

 

مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در گیلان خبرنگاران نقش ارزنده ای در رونق استان در حوزه‌های مختلف دارند، گفت: اصحاب رسانه با انتقاد و پیشنهاد خود می‌توانند مشکلات را شناسایی و با انعکاس آن زمینه رفع آن را توسط مسئولان ذی ربط فراهم کنند.

 

نحوی نژاد به ناشنوایان اشاره و اذعان کرد: ۲۵درصد ناشنوایی ناشناخته است و ۵۰درصد بر اثر ژنتیک بوده و ۲۵ درصد دیگر بر اثر انواع بیماری ها در حین بارداری و یا غیر از آن ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه ۱۶ درصد معلولان گیلان دچار اختلالات شنوایی و گفتاری هستند، ادامه داد: سال گذشته برای ۲۱هزار کودک غربالگری شنوایی در گیلان انجام شده است.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد نوزادان تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار می گیرند و سالانه از مجموع بیش از ۲۰هزار غربالگری ۴۰۰ تا ۵۰۰ نوزاد دچار اختلالات شنوایی هستند. 

 

نحونژاد افزود: کاشت حلزون یکی از مهمترین اقداماتی بود که انجام شد و گیلان یازدهمین استان کشور در راه اندازی کاشت حلزون شمرده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کلاس اشاره برای گروه ناشنوایان برگزار می شود، تصریح کرد: سال گذشته ۳۶۰نفر از ناشنوایان گیلان جذب بازار کار شدند.

 

مدیر کل بهزیستی گیلان خاطر نشان ساخت: سال گذشته ۴۰۰سمک وهشت هزار حلقه باطری سمک خریداری و بین ناشنوایان توزیع شد.

 

نحوی نژاد اضافه کرد: در ۶ماهه گذشته امسال نیز ۳۰۰ سمک دیجیتال با چهار هزار باطری سمک خریداری ودر حال توزیع است.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های توانمندسازی ناشنوایان ادامه دارد، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و شرکت در مسابقات ملی جهانی  از جمله دیگر برنامه‌های است که برای ناشنوایان در استان مهیا است.

 

وی به سالمندان اشاره کرد، گفت: فرزندآوری در گیلان کاهش یافته و فاصله سنی تا اولین فرزند در گیلان بسیار است.

 

نحونژادتصریح کرد: شاخص سالمندی در گیلان ۷۴و نیم درصد است که این آمار نسبت به میانگین شاخص پیری کشور ۲برابر است.

 

مدیر کل بهزیستی گیلان اظهار داشت: با توجه به آمار سالمندان در گیلان برنامه‌های نوین جهت رفاه حال این گروه سنی با همکاری دستگاهای ذی ربط تدوین و اجرایی می شود.

کد خبر 977055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha