پویش «شهروند مسئولیت پذیر اراکی» در حمایت از سلامت پاکبانان

کربلایی حسنی از آغاز پویش«شهروند مسئولیت پذیر اراکی» در حمایت از سلامت پاکبانان خبر داد.

«حمید کربلایی حسنی» با اشاره به اهمیت سلامت پاکبانان عزیز شهر از آغاز پویشی در حمایت از سلامت پاکبانان به منظور جلوگیری از بیماری ها به ویژه بیماری کرونا در این عزیزان خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در ادامه برنامه های شهروند مسئولیت پذیر که به همت این سازمان برگزار می شود پویش حمایت از سلامت پاکبانان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با اشاره به اینکه پاکبانان عزیز شبانه روز در تلاش برای بهداشت و پاکیزی شهر هستند، افزود: این عزیزان همواره با جمع آوری پسماندها از سطح شهر این مهم را انجام می دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه باید قدر دارن این عزیزان باشند، اضافه کرد: تفکیک زباله از مبدا و همچنین قرار دادند پسماندها در باکس ها و سطل های زباله تعبیه شده در سطح شهر و محله ها امری ضروری است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این پویش با هدف فرهنگ سازی در راستای تفکیک زباله های خشک و تر و همچنین قرار دادن زباله ها در سطل های زباله در محله ها و کوچه ها راه اندازی شده است، گفت: امید است در این پویش نیز شاهد حضور و مشارکت گسترده همشهریان عزیز در حمایت از پاکبانان باشیم.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با بیان اینکه این پویش باهمکاری این سازمان، تشکل‌های مردمی، شهرداری، شورای اسلامی و سازمان مدیریت پسماند آغاز شده است، ادامه داد: ارتقای فرهنگ شهروندی و کمک به کاهش شیوع کرونا در بین نیروهای پسماند شهرداری از اهداف این طرح است  که بر اساس آن در یک مدت زمان تعیین شده، هیچ پسماندی از درب منازل جمع‌آوری نمی‌شود.

 

کربلایی حسنی با بیان اینکه مخازن جمع‌آوری پسماند به اندازه کافی و مورد نیاز در سطح شهر نصب شده تا شهروندان پسماندهای خود را داخل این مخازن قرار دهند، ادامه داد: از مردم فهیم کلانشهر اراک انتظار می رود که از گذاشتن زباله در مقابل منازل خود خودداری کنند چرا که این امر علاوه بر زیاد کردن کار پاکبانان آلودگی محل و درب منازل را به دنبال دارد.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک با اشاره به اینکه در پویش شهروند مسئولیت پذیر اراکی آمده، «خودت - مسئول – باش»  گفت: بر این اساس شهروندان می بایست کیسه‌های پسماند تر خود را تا ساعت ۲۱ شب در داخل مخازن قرار دهند.

 

کربلایی حسنی ادامه داد: عدم توجه برخی از شهروندان به این موضوع و قرار ندادن کیسه های پسماند در مخازن سبب می شود که پاکبانان مجبور شوند پسماندها را از داخل کوچه ها جمع آوری و آنها را با دست تا ماشین حمل زباله ببرند و این مهم بار مظاعفی بر دوش این عزیزان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به سختی کار پاکبانان و ماموران خدمات شهری اشاره کرد و گفت: شهروندان نباید به خاطر راحتی خود حجم کار و فعالیت این قشر زحمتکش را بیشتر کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این پویش به صورت نمادین در چند منطقه از کلانشهر اراک آغاز شده است، افزود: پویش حمایت از پاکبانان تا حدود یک ماه دیگر در کل شهر اجرا می‌شود و پسماندهای شهروندانی که به این پویش نپیوندند، از مقابل منازل جمع‌آوری نمی‌شود.

کد خبر 977096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha