تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در روستای ولی‌آباد قرچک

فرماندار شهرستان قرچک گفت: اشتغال ۳۵ نفر با تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در روستای ولی‌آباد قرچک محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، بهمن خطیبی فرماندار قرچک با اشاره به احداث سوله‌های پرورش قارچ در روستای ولی‌آباد گفت: در صورت بهره‌برداری از پروژه ساخت سوله‌های پرورش قارچ که هم اکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اشتغال ۳۵ نفر با تولید سالانه ۴۰۰ تن قارچ خوراکی در این روستا محقق می‌شود.

وی گفت: مساحت محل احداث این پروژه دو هکتار بوده و مساحت طرح(سوله ها) ۱۸۰۰ مترمربع است و تا این مرحله از کار برای این پروژه حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
خطیبی تصریح کرد: در راستای عمل به فرموده مقام معظم رهبری در سال جهش تولید حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حوزه کشاورزی نیز هدف جذب سرمایه‌گذاران، افزایش سرانه تولید، بهبود کیفیت محصولات و حمایت از اشتغال در حوزه کشاورزی و دامپروری است.
فرماندار قرچک بر صادرات این محصول تاکید کرد و اظهار داشت: ایران جزو رتبه‌های نخست تولید قارچ خوراکی در دنیاست به همین دلیل در حوزه پرورش قارچ خوراکی علاوه بر تأمین سرانه مصرف داخلی، با شرط بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل می‌توان به رونق صادرات این محصول اندیشید و روستاها را بعنوان رکن مهم این موضوع در نظر گرفت.

کد خبر 977189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha