شناسایی ۱۵۷۵ مکان ناایمن در اهواز توسط تیم‌های بازرسی آتش‌نشانی

قنبری از شناسایی یک‌هزار و ۵۷۵ مکان ناایمن در اهواز توسط تیم‌های بازرسی آتش‌نشانی طی ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: این اماکن شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، بانک‌ها، مدارس، جایگاه‌های سوخت، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، پاساژها، سینماها و... هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ابراهیم قنبری» امروز (دوشنبه 7 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز آتش‌نشانی در خصوص عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۹۹ اظهار کرد: کل تماس‌های گرفته شده با سامانه ۱۲۵، ۱۲۷ هزار و ۶۴۹ تماس بوده که از این تعداد چهار هزار و ۸۹۱ تماس منجر به عملیات، ۲۹ هزار و ۴۶۶ تماس جهت مشاوره و راهنمایی، سه‌هزار و ۹۶ تماس اشتباه و ۹۰ هزار و ۱۹۶ تماس ایجاد مزاحمت بوده است.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: چهار هزار و ۸۹۱ عملیات توسط آتش‌نشانان اهوازی انجام شد که از این تعداد سه‌هزار و ۷۷ مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و یک‌هزار و ۸۱۴ مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.

 

وی افزود: حوادث آتش‌سوزی شامل ۸۶۷ مورد مسکونی، ۷۷۶ مورد شاخ و برگ درختان، ۳۹۶ مورد زباله، ۳۰۱ مورد نیزار، ۱۹۶ مورد خودرویی، ۱۰۹ مورد تجاری، ۲۷ مورد انبار، ۲۶ مورد فضای سبز، نخلستان و جنگل، ۹ مورد آموزشی، هفت مورد اداری، ۶ مورد خدماتی، چهار مورد مراکز بهداشتی درمانی، چهار مورد صنعتی، ۲مورد فرهنگی و ۳۴۷ مورد سایر موارد است.

 

قنبری با اشاره به حوادث امداد و نجات انجام شده عنوان کرد: این موارد شامل ۸۰۲ مورد گرفتن حیوانات موذی، ۲۸۹ مورد محبوس شدگان در اماکن، ۲۱۱ مورد گیر کردن در آسانسور، ۱۵۰ مورد تصادف و واژگونی خودرو، ۱۰ مورد گیر کردن انگشتر، ۱۰ مورد انفجار گاز، چهار مورد ریزش آوار، سه مورد سقوط از ارتفاع، ۱۸ مورد عملیات غواصی در رودخانه و ۳۱۷ مورد سایر موارد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست سال جاری تعداد چهار هزار و ۷۷۲ عملیات، داخل محدوده شهر و ۱۱۹ مورد خارج از محدوده شهری صورت گرفته است ابراز کرد: در عملیات‌های انجام شده سه‌هزار و ۴۶۹ نفر از شهروندان توسط آتش‌نشانان نجات داده شدند.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز ادامه داد: کل بازدیدها از اماکن سطح شهر پنج‌هزار و ۸۲۸ فقره بوده است که یک‌هزار و ۵۷۵ فقره توسط تیم بازرسی اماکن سازمان آتش نشانی به عنوان اماکن ناایمن شناسایی شده‌اند و شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، بانک‌ها، مدارس، جایگاه‌های سوخت، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، پاساژها، سینماها و... هستند.

 

وی از اضافه شدن ۵۰ دستگاه خودرو به این سازمان خبر داد و بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی به‌عنوان اولین سازمان اقدام‌کننده در مبارزه با ویروس کرونا با استفاده از ۲ میلیون و ۸۸۹ هزار لیتر مواد ضدعفونی، اماکن مختلف شهر از جمله بیمارستان‌ها، بازارها، دانشگاه‌ها، ادارات و مناطق حاشیه‌نشین را در چند نوبت ضدعفونی کرد.

 

قنبری با گلایه از مسئولان خوزستان به دلیل عدم همکاری با آتش نشانی تاکید کرد: مسئولان خوزستانی باید بدانند شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی حوادث باشند و باید در تکمیل تجهیزات به ما کمک کنند.

 

وی یاد آور شد: خیرین بیمارستان‌ساز، مدرسه‌ساز و ... زیاد هستند اما خیرینی که به آتش‌نشانی کمک کنند فقط یک نفر است که باید این موضوع نیز فرهنگسازی شود.

 

کد خبر 977205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha