شروع طرح مکمل یاری ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال

علی اصغر خیرخواه گفت: طرح مکمل یاری با ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال شروع شد.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: طرح مکمل یاری با ویتامین A برای کودکان 2 تا 5 سال جنوب کرمان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: تبعات اقتصادی ناشی از بیماری كوويد ١٩ در كشور می تواند پیامدهای نامطلوبی بر وضعيت تغذيه گروه های آسيب پذير به ويژه كودكان زیر ۵ سال داشته باشد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت باتوجه به نقش ويتامين A در تنظيم و تقويت سيستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بيماري تنفسی و كوويد ١٩ و كاهش مرگ و مير ناشی از آن در كودكان زیر ۵ سال برنامه مكمل ياری ويتامين A به ويژه در مناطق كم برخوردار و محروم كه كمبود اين ويتامين يكی از مشكلات تغذيه ای به شمار می رود را توصيه می کنند.

خیرخواه با اشاره به برنامه های مشترک با يونيسف، ابراز کرد: كپسول های ٢٠٠ هزار واحدی ويتامين A تامين شده كه توسط مراقبين سلامت و بهورزان در كليه مراكز، پايگاه ها و خانه های بهداشت شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جيرفت به كليه كودكان ٢ تا ۵ سال داده می شود.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد: اين برنامه از ابتدای هفته جاری شروع شده و به صورت هر ۶ ماه يكبار است و والدين محترم درخواست می كنيم برای مكمل ياری ويتامين A كودكان خود با در دست داشتن كارت بهداشتی كودك و بارعايت کلیه پروتكل های بهداشتی به مراكز بهداشتی تحت پوشش مراجعه کنند.
 

کد خبر 977264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha