مراسم راهپیمایی اربعین در انزلی برگزار نمی شود

میرغضنفری در خصوص برگزاری مراسم اربعین و پیاده روی حرم تا حرم گفت: باید بتوانیم با توجه به شرایط موجود تصمیمات مقتضی بگیریم به همین منظور در روز اربعین مراسم راهپیمایی در انزلی برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » دوشنبه(7 مهر ) در جلسه ستاد کرونا که در فرمانداری انزلی برگزار شد، اظهار داشت: از مراسم ها و رفتار پرمخاطره خارج از چارچوب پروتکل های بهداشتی که برای شهروندان مشکل ایجاد کند، جلوگیری می شود.

 

فرماندار انزلی با بیان اینکه هر گونه مراسم مذهبی، ورزشی و ... باید با نظارت شبکه بهداشت و درمان برگزار شود و مسئولیت آن برعهده دستگاه و سازمان های متولی است، افزود: اگر مجموعه بهداشت و درمان به عنوان ناظر اصلی رفتاری را پر خطر ارزیابی کند در مرحله اول تذکر و در صورت استمرار از ابزار بازدارنده استفاده می کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: گاهی شاهد تندروی هایی از سوی برخی مسئولان برای برگزاری مراسم های مختلف هستیم اما ابلاغیه مقام معظم رهبری در این زمینه فصل الخطاب است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی نیز گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هر متولی که بخواهد تجمعی برگزار کند باید مجوز لازم را از فرمانداری و رییس ستاد کرونا داشته باشد همچنین کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت کند.

 

«بابک صیاد» افزود: وضعیت شهرستان بندرانزلی همچنان قرمز است و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اولین شبکه ای بود که اقدام به راه اندازی مرکز 16 ساعته کووید 19 در جنب اداره مخابرات این شهرستان کرد.

 

وی متذکر شد: این مرکز با کادر پزشکی و پرستاران مجرب از افراد مشکوک به کرونا، افراد بالای 60 سال، بیماران دیابتی، فشار خون بالا و ... تست پی سی آر می گیرد. افراد عادی متقاضی انجام تست پی سی آر نیز می توانند با پرداخت مبلغ 234 هزار تومان (نرخ دولتی) این آزمایش را انجام دهند.

 

صیاد در ادامه اظهار داشت: به‌زودی واکسن آنفولانزا در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر تعدادی واکسن در بیمارستان شهید بهشتی انزلی بین پرستاران بخش آی سی یو، پزشکان، بخش عفونی، بیماران دیالیزی، تالاسمی و بیماران پرخطر توزیع شده و سالمندان و گروه‌های پرخطر نیز به مرور این واکسن را دریافت می‌کنند.

 

وی در خصوص طرح هرخانه یک پایگاه سلامت اعلام کرد: در این طرح که به‌صورت پایلوت در استان گیلان اجرا می شود، یک نفر از اعضای توانمند هر خانواده به‌عنوان سفیر سلامت انتخاب شده و اطلاعات سلامت افراد را در دفترچه های مراقبت ثبت می کند.

کد خبر 977279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha