گرانی مواد اولیه و نبود بازار متمرکز، از مشکلات هنرمندان صنایع دستی است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: گرانی مواد اولیه و نبود بازار متمرکز برای فروش از مهم ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی این شهرستان است.

«محمدرضا قهرمانیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: گرانی مواد اولیه و نبود بازار متمرکز برای فروش از مهم ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی این شهرستان است که آنان خواستار ایجاد بازارچه صنایع دستی هستند.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی شیروان به علت شیوع ویروس کرونا تولیدات دستی خود را در فضای مجازی به فروش گذاشته‌اند که تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

 

قهرمانیان بدون اشاره به میزان فروش صنایع دستی این شهرستان در شرایط کرونایی عنوان کرد: هنرمندان شیروان پیش از شیوع ویروس کرونا، تولیدات خود را در نمایشگاه هنرهای صنایع دستی عرضه می کردند.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تولیدات شیروان بیشتر در زمینه گلیم است اما آمار دقیقی از تعداد هنرمندان در این رشته در دست نیست.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: سال گذشته در حوزه صنایع دستی این شهرستان، دو میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰ نفر از صنعتگران پرداخت شد که امسال یک میلیارد ریال برای ۱۰ نفر در نظر گرفته شده و به بانک های عامل معرفی شدند.

 

قهرمانیان تسهیلات پرداختی را با کارمزد چهاردرصد و بازپرداخت پنج ساله عنوان کرد و افزود: اعزام صنعتگران به نمایشگاه، پرداخت تسهیلات، بیمه و دریافت نشان ملی از جمله حمایت های این اداره کل برای فعالان این حوزه است.

 

به گفته وی اینک ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان شیروان از بیمه برخوردار هستند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که هنرمندان زیادی در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، سفره کردی و سفالگری دارد.

 

کد خبر 977287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha