اقدام دولت آذربایجان در باز پس‌گیری اراضی غصب شده کاملا شرعی و قانونی است

آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل طی بیانیه ای در خصوص در گیری بین آذربایجان و ارمنستان، گفت: اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده کاملا شرعی و قانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل طی بیانیه ای در خصوص در گیری بین آذربایجان و ارمنستان، گفت: اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده کاملا شرعی و قانونی است.

 

در متن این بیانیه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنْتَصِرُونَ (شوری39) وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِكَ ما عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ (شوری 41)

و كسانى كه چون ستم بر ايشان رسد، يارى مى‌جويند [و به انتقام بر مى‌خيزند]. و هر كه پس از ستم [ديدن‌] خود، يارى جويد [و انتقام گيرد] راه [نكوهشى‌] بر ايشان نيست.

 

اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده اقدامی کاملا شرعی و قانونی است و طبق مواثیق بین المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود و استنصار از سایر دول را دارد.

 

ما در ایران اسلامی بر اساس فلسفه انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را وظیفه دینی، انسانی و اسلامی خود می دانیم.

 

ایران اسلامی و انقلابی به موجب کریمه «رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِلْمُجْرِمِينَ» (پروردگارا به پاس نعمتى كه بر من ارزانى داشتى هرگز پشتيبان مجرمان نخواهم بود / قصص17) و کریمه «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» (به كسانى كه ستم كرده‌اند متمايل مشويد كه آتش [دوزخ‌] به شما مى‌رسد / هود113) هیچ وقت در کنار ظالم نخواهد ایستاد.

 

بدینوسیله پیروزی های اخیر را به ملت بزرگ آذربایجان تبریک می گوییم و آزادی کل قره باغ را از خداوند متعال مسألت داریم.

 

در ذاکره ملت آذربایجان ثبت است که ایران اسلامی بالاتر از هر کشوری در ایام عسرت آذربایجان و مخصوصا در اوایل اشغال قره باغ در کنار آذربایجان بوده است و هجمه‌های روانی، تهمت های ناجوانمردانه و تصویر سازی های کذب و دروغ، دو ملت را از هم جدا نخواهد ساخت.

 

این تهمت ها، تسویل ها و مکر اللیل و النهارها قطعا بخاطر ترس از پیوندهای عمیق دو ملت و برای رسیدن به رؤیاهای غیرقابل تاویل است.

 

بدون تردید «مساعدت‌های بدون تمنا به آذربایجان» مخصوص ایران است و مخصوص ایران خواهد بود.

 

ملت آذربایجان حقاملت متفهم و متفطن است و بر نکته مذکور از همه بهتر و بیشتر وقوف دارد.

 

از خداوند متعال برای یک میلیون مسلمان آواره قره باغ بازگشت عاجل به اوطان و برای مدافعان حق درجبهه قره باغ، صحت و سلامتی و فتح و ظفر و برای شهدای این دفاع ارزشمند علو درجات مسالت دارم.

 

سید حسن عاملی

۷ مهرماه سال ۹۹

اردبیل المحروسة المحمیة

کد خبر 977326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha