۵ دهه عزاداری در مسجد علوی/کمک مومنانه بچه‌های مسجد به ۵۰ خانواده محروم در دهه آخر ماه صفر

حجت‌الاسلام روح الامین با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر در مسجد علوی، گفت: به مناسبت دهه آخر صفر سبد معیشتی ویژه ۵۰ خانواده محروم از سوی فعالان کانون «نور هدایت» توزیع می‌شود.

حجت الاسلام «سیدامین روح الامین» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری نور هدایت مسجد علوی به مناسبت عزاداری حسینی اظهار کرد: از شروع عزاداری ماه محرم جوانان و نوجوانان در فضای پیرامون  مسجد مراسم عزاداری را برپا کردند و بناست این مراسم عزاداری طی پنج دهه با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی همراه با اطعام عزاداران و با رعایت پروتکل های بهداشتی استمرار دارد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری نور هدایت مسجد علوی بیان کرد: بیش از دو هزار اطعام حسینی در ماه محرم میان عزاداران حسینی توزیع و گوشت قربانی هم به محرومین اهدا شده است، ضمن اینکه در نظر داریم به مناسبت دهه آخر ماه صفر 50 سبد معیشتی را بین خانواده های محروم توزیع کنیم.

 

حجت الاسلام روح الامین با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی مسجد علوی برای مهار ویروس کرونا افزود: از زمان آغاز این بحران، ماسک های سه لایه و گان برای کادر درمانی برخی از بیمارستان های تهران و مراکز درمانی توسط فعالین مسجدی تولید شده است.

 

وی تولید 15 هزار ماسک، بیش از دو هزار گان و توزیع رایگان میان نیازمندان را بخشی از خدمات فعالان کانونی مسجد علوی برای مبارزه با کرونا دانست و تصریح کرد: توزیع 800 بطری آبمیوه و سوپ داغ به بیمارستان های تهران را بخشی از خدمات فعالین کانون نورهدایت مسجد علوی بوده است.

 

امام جماعت مسجد علوی، توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان، تسویه حساب طلبکاران با مغازه های محله و پرداخت اجاره بهای تعدادی از املاک اجاره ای را بخش دیگری از اقدامات خیرانه ای دانست که به همت فعالان کانون نورهدایت برای دستگیری از نیازمندان صورت گرفته است.

 

یادآور می شود، مسجدعلوی در خیابان دکتر شریعتی، میدان قدس، خیابان برادران واعظی واقع شده است، معرفی کانون فرهنگی هنری برتر و برگزیده استان تهران در چندین دوره، صاحب رتبه برتر کشوری در جشنواره مالک اشتر، تقدیر امام جماعت مسجد به عنوان امام جماعت و معرفی مسجد به عنوان مسجد نمونه استان تهران را می توان به عنوان افتخارات این مسجد نام برد که با تلاش و همت خستگی ناپذیر ارکان آن محقق شده است.

کد خبر 977350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha