نیمه ماه نوامبر درباره بازگشایی مساجد عمان تصمیم گیری می شود

وزارت اوقاف و امور اسلامی عمان از تصمیم گیری در مورد بازگشایی مساجد در نیمه ماه نوامبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الامارات الیوم»،  وزارت اوقاف و امور دینی سلطان نشین عمان اعلام کرد: از نیمه ماه نوامبر مطابق با دستورالمعل ها  برای بازگشایی مساجد و اماکن عبادی تصمیم گیری خواهد شد.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی عمان تاکید کرد: کمیته عالی مقابله با کرونا بر اساس داده های محلی و وضعیت انتشار شیوع ویروس کرونا تصمیم گیری می کند و این تصمیم گیری منوط به پایین بودن موارد ابتلا به کرونا است.

 

وزارت اوقاف عمان اتشیاق دارد تا مساجدی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده اند، بازگشایی شوند، ولی تصمیم گیری درباره بازگشایی مساجد منوط به نظر کمیته عالی مقابله با کرونا است.

 

بنابراین گزارش، کمیته عالی مقابله با کرونا در تاریخ 22 سپتامبر از گسترش شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار قربانیان و مبتلایان ابراز نگرانی شدید کرد.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: بر اساس قوانین اسلامی باید تدابیر پیشگیرانه  برای حفظ سلامت مردم رعایت شود.

 

گفتنی است، عمان با نام رسمی سلطان‌ نشین عُمان، کشوری پادشاهی در شرق شبه جزیره عربستان است. پایتخت این کشور شهر مسقط است. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می ‌شود، از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی مرز زمینی و با ایران مرز دریایی دارد.

کد خبر 977379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha