عملیات اجرایی ۹۵ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی آغاز شد

نصرآبادی گفت: در شش ماهه دوم امسال از محل اعتبارات صندق توسعه ملی ۱۷۳ هزار و ۱۹۳ مترمکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با ۹۵ سازه آبخیزداری در سطح ۱۶ هزار هکتار از عرصه های آبخیزداری استان در بالادست قنوات اجرایی خواهد شد.

«علیرضا نصرآبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال از محل اعتبارات توسعه ملی مازداد سال 98، 484 هزار و 545 متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با 32 سازه آبخیزداری در سطح 15 هزار و 300 هکتار از عرصه های آبخیزداری در حال اجرا است.

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه، این حجم عملیات اجرایی تعداد 47 منبع آبی را تحت تاثیر قرار می دهد، که دارای سطح زیر کشت حدود یک هزار و 929 هکتار است، گفت: همچنین تعداد یک هزار و 682 خانوار با جمعیت پنج هزار و 594 نفراز محل عملیات آبخیزداری بهره مند می شوند.

 

نصرآبادی تصریح کرد: در شش ماهه دوم امسال از محل اعتبارات صندق توسعه ملی 173 هزار و 193 متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با 95 سازه آبخیزداری در سطح 16 هزار هکتار از عرصه های آبخیزداری استان در بالادست قنوات اجرایی خواهد شد.

 

وی  تعداد سازه های در دست اجرای خراسان جنوبی را 127سازه آبخیزداری عنوان کرد و گفت: از این تعداد 32 سازه از محل اعتبارات مازاد سال گذشته و 95 سازه از محل اعتبارات سال جاری در دست اجرا است که 47 منبع آبی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی کل اعتبارات آبخیزداری امسال را 15 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حوزه آبخیز جگر کوه بشرویه 75 درصد، حوزه آبخیز فیزیک-نوزاد درمیان 50 درصد، کبودان زیرکه 70 درصد، کریت طبس45 درصد، بیچند نهبندان 40 درصد و شاهکوه نهبندان 60 درصد پیشرفت دارد.

 

نصرآبادی از اجرای چهار حوزه آبخیزداری در شهرستان قاین خبر داد و گفت: شهرک هاشمیه_روم 75 درصد، شهرک هاشمیه- تنگل شور70 درصد، شهرک هاشمیه- فاز دو بخش سیلاب 70 درصد و شهرک هاشمیه-فاز سه بخش سیلاب قاینات 90 درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 977438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha