تعمیر پل های خسارت دیده از سیل رودبار جنوب نیازمند تامین اعتبار است 

مجتبی رئیسی گفت: به منظور تعمیر و پایداری پل های خسارت دیده از سیل در محور رودبار جنوب – ایرانشهر بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ هزار ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «مجتبی رئیسی» گفت: به منظور تعمیر و پایداری پل های خسارت دیده از سیل در محور رودبار جنوب – ایرانشهر بیش از 14 میلیارد و 800 هزار ریال اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: متاسفانه با توجه به سیل خیز بودن منطقه جنوب کرمان هر ساله خسارت هایی به راه های مواصلاتی جنوب استان وارد می شود که عمدتا سنگین ترین این خسارت ها، خسارت به پل ها است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های پایانی سال گذشته و اوایل امسال سیلاب با تخریب 60 تا 100درصدی بیش از 224 کیلومتر و 156 ابنیه فنی بالغ بر 920 میلیارد ریال خسارت به جسم راه درمجموعه راه های جنوب کرمان وارد کرد است.

رئیسی با اشاره به حجم خسارت های وارد شده به جسم راه و زیر ساخت های مواصلاتی، کمبود اعتبارات برای بازسازی و احداث مجدد، ابراز کرد: علی رغم کلیه کمبودهای اعتباری از زمان سیل تاکنون برای ایجاد تردد در محورهای خسارت دیده از سیل در جنوب کرمان بیش از 100 دستگاه پل لوله ای یا باکس بتنی در محل های خسارت دیده احداث و ایجاد شده است تا تردد خودروها برقرار شود.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با بیان این مطلب که در حال حاظر کار احداث مجدد پل های تخریب شده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برای ساخت و احداث پل های خسارت دیده از سیلاب در جاده ها، از محل تامین اعتبار سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور است که با تخصیص اعتبار در این زمینه از سوی این مجموعه ها می توان کار بازسازی و احداث پل های جدید را تسریع کرد.

وی در خاتمه عنوان کرد: متاسفانه دستکاری و هدایت سیلاب ها در بالا دست جاده ها و محورهای ارتباطی توسط مردم، کشاورزان، دهیاری ها و موجب می شود که در زمان بارندگی های شدید پل ها و جاده تحمل این حجم سیلاب پیش بینی نشده را نداشته باشد بنابراین موجب تخریب پل ها و جاده ها شود.

کد خبر 977608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha