سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان برگزار می شود

فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به منظور رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر، سی و دومین جشنواره تئاتر استانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان برگزار می‌شود.

 

اهداف این جشنواره که از اول آذر سال جاری به مدت چهار روز برگزار می‌شود، رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی‌بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی است.

 

موضوع این جشنواره آزاد است اما موضوعات مرتبط با شعار سال 99 ( جهش تولید)، بیماری کووید 19 و کاهش آسیب های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای، ایرانی و اسلامی و یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی دارای اولویت است.

 

نمایش‌هایی که در فاصله زمانی پایان جشنواره تئاتر استانی 1398 تا اول آبان ماه 1399 اجرای عمومی خود را به پایان رسانده و یا مجوز اجرای عموم از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان دریافت کرده باشند، می توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند.

 

کارگردان یا تهیه‌کننده اثر جهت حضور در جشنواره باید در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت‌نام کرده و بعد از تکمیل فرم‌ها، مدارک لازم را در سایت جشنواره بارگذاری کند. همچنین متقاضیان شرکت در جشنواره می‌بایست چهار نسخه فیلم اثر را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

 

داوری آثار در این جشنواره به‌صورت اجرای صحنه‌ای و فیلم اثر بوده و تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرند و نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.

 

برگزیدگان بخش رقابتی جشنواره که مختص آثار ایرانی است به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند و بارگذاری و ارایه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم برای شرکت در جشنواره الزامی است.

 

آخرین مهلت ثبت‌نام 5 آبان بوده و بازبینی آثار در بازه زمانی 5 تا 20 آبان انجام شده و جشنواره شنبه(۱ آذر) افتتاح می‌شود.

 

کد خبر 977624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha