انجام پنج هزار و ۱۶۲ ماموریت کرونا توسط اورژانس فارس

مرادیان گفت: مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان در مدیریت بیماری کرونا، مطلوب عمل کرده و ضمن ارائه مشاوره های تلفنی به انتقال بیماران پرداخته و در مجموع در ۶ ماه قبل، پنج هزار و ۱۶۲ ماموریت کرونا در فارس انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد جواد مرادیان»، امروز (سه شنبه 8 مهر) در یک نشست خبری وبینار با ارائه عملکرد 6 ماهه اورژانس 115 فارس گفت: در 6 ماهه اول سال 99 اورژانس فارس، ۲۵ هزار و ۴۱۶ ماموریت حوادث ترافیکی به انجام رسانده است.

مدیر مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس افزود: آمار نشان می دهد که آمار تصادفات استان در مقایسه با سال قبل در همین مدت زمان کاهش ۱۹ درصدی داشته است که رعایت قوانین، کنترل پلیس راه و محدودیت تردد به دلیل کرونا در این کاهش موثر بوده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه، مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان در مدیریت بیماری کرونا، مطلوب عمل کرده و ضمن ارائه مشاوره های تلفنی به انتقال بیماران پرداخته و در مجموع در 6 ماه قبل، پنج هزار و ۱۶۲ ماموریت کرونا در فارس انجام داده است.

مرادیان با اشاره به در نظر گرفتن آمبولانس ویژه برای کرونا بیان کرد: 2 دستگاه آمبولانس در شیراز و یک دستگاه در هر شهرستان فارس برای کرونا در نظر گرفته شده که اقدام موثری برای مقابله با انتشار ویروس است.

وی از بهره برداری از پایگاه های اورژانس در استان خبر داد و گفت: امسال، هفت پایگاه در استان با ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه به بهره برداری رسیده است که خیران ۸۵ درصد از این هزینه را متقبل شده اند و 9 پایگاه دیگر نیز در حال ساخت است.

مدیر مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس ادامه داد: اورژانس فارس در مجموع ۸۲۳ هزار و ۴۴ ماموریت در سال جاری انجام داده که ۱۳۰ هزار مورد آنها ماموریت پایگاه ها بوده است.

مرادیان در این نشست وبینار با اشاره به مشکل اساسی اورژانس استان گفت: عدم برخورداری از جایگاه استاندارد فرود بالگرد در شیراز به ویژه در نزدیک بیمارستان، مشکل اساسی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر از زمین چمن دانشگاه برای فرود بالگرد استفاده می شود که علاوه بر آسیب زدن به چمن از ایمنی لازم نیز برخوردار نیست و به ایجاد پد هلی کوپتری مناسب در بیمارستان های «شهید رجایی» و «نمازی» نیاز داریم که در حال طراحی است.

مرادیان اضافه کرد: بیمارستان پیوند «ابن سینا» در شهر صدرا و بیمارستان خصوصی «دنا» نیز در شیراز پد استاندارد طراحی کرده اند و امیدواریم این اقدام در سایر مراکز درمانی شیراز نیز مورد توجه و توسعه قرار بگیرد.

مدیر اورژانس فارس تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری شیراز باید برای ایجاد مصوبه برای برخورداری ساختمان های  بلند از جایگاه ویژه فرود بالگرد اقدام لازم را انجام دهند تا در حوزه ارائه خدمات امدادی امکانات بیشتری حاصل شود.

مرادیان اعلام کرد: اورژانس فارس در حال حاضر از چهار بالگرد اجاره ای که وضعیت مطلوبی دارند برخوردار است و یک شرکت خصوصی نیز عملیات نگهداری این بالگردها را به عهده  دارد و حادثه سقوط بالگرد در خنج در سال های قبل نیز به علت فرسودگی نبود و به دلیل برخورد با مانع رخ داد.

کد خبر 977643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha