دغدغه امروز ما آپارتمان نشینی و ریسک بالا در این زمینه است

میرجلیلی با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت ها گفت: دغدغه امروز ما آپارتمان نشینی و ریسک بالا در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «سید محمد میرجلیلی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت روز آتشنشانی گفت: سازمان آتشنشانی علی رغم اینکه ماموریت بعد از اتفاق شناخته می شود اما راهکارهای پیشگیرانه و اطلاع رسانی عوامل خطر را در این راه برعهده دارد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد بیان کرد: با توجه به آمار زیاد حوادث و حرق های سطح شهر ماموریت اصلی ما کاهش این آمار است که برگزاری جشنواره های مختلف و دوره های مختلف در جهت کاهش این آمار انجام می شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته در زمینه آموزش شهروندی دوره های مختلفی را با همکاری شهرداری یزد برگزار کردیم که نتایج آن را نیز به خوبی در کاهش آمار شاهد بودیم.

میرجلیلی ادامه داد: ایمن سازی و تذکرات به مناطق مختلف از اقدامات دیگر است که با هماهنگی معاونت قضایی و دادگستری و همچنین شهرداری یزد اقداماتی در این زمینه داشته ایم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد  گفت: راهبرد دیگر ما نشان دهنده کیفیت کار سازمان است که شامل اقدام سریع و حضور در محل حادثه و عملکرد مناسب در آن زمان است که برای دسترسی به آن نیز برنامه هایی داشته ایم.

وی بیان کرد: احداث دو ایستگاه در دو سمت شهر، راه اندازی سامانه هدایت ناوگان خودرویی، نوسازی ناوگان و افزایش 5 خودرو به این ناوگان از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: استقرار نیرو در مرکز کنترل ترافیک شهر یزد نیز به عنوان اقدام دیگر ما بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد  بیان کرد: سومین راهبرد ما نیز بهبود عملکرد در صحنه حریق و کاهش زمان عمل است که برای ان پروژه هایی تعریف شده و تجهیزاتی نیز خریداری شده است.

میرجلیلی بیان کرد: راهبرد دیگر ما نیز شامل کاهش آمار حوادث و سوانح کاری برای پرسنل است که فعالیت های مختلفی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: تعداد آتش سوزی در سال 98 تعداد 1497 مورد ، تعداد حوادث سال 98 تعداد 2010 مورد، تعداد حریق شش ماهه ابتدای سال 99 نیز تعداد 615 مورد و حوادث سال 99 نیز 834 مورد بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد  بیان کرد: شریق شش ماهه 98 تعداد 749 مورد، حادثه شش ماهه 98تعداد 1005 مورد بوده است.

وی گفت: دغدغه امروز ما آپارتمان نشینی است که ریسک بالایی دارد و نفرات بیشتری در معرض این خطرات هستند.

کد خبر 977658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha