احصاء مسائل محلات موجب تقویت مشارکت فعالانه شوراهای اجتماعی می ‌شود

فیضی گفت:احصاء مسائل سطح محلات و پاسخگویی به آنها در کوتاه ‌مدت، علاوه‌ بر رضایت عمومی، موجب تقویت مشارکت فعالانه شوراهای اجتماعی محلات می‌شود و ضمن تقویت این نهاد محلی، مشارکت بیشتر شهروندان در انتخابات را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رمضانعلی فیضی» امروز(۸ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدیدهای میدانی از سطح محلات مناطق مختلف شهرداری، اظهارکرد: این بازدیدها با هماهنگی و برنامه‌ریزی شوراهای اجتماعی انجام می‌شود؛ این شوراها پروژه‌ محله ما را هم پیش می‌برند و یکی از اهداف بازدیدهای محله‌ای کنترل و نظارت بر نحوه اجرای این طرح است.

 

رئیس کمیسیون مناطق کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد وجه شاخص و بعد دیگر این بازدیدها را ارتباط و تعامل مستقیم با شهروندان دانست و افزود: در محلات با دو دسته از مسائل و مشکلات روبرو هستیم، نخست، مسائلی که نیازمند تامین اعتبار و برنامه‌ریزی است و شامل پروژه‌های میان‌مدت و بلندمدت می‌شوند و دیگری پروژه‌های کوتاه مدت هستند.

 

فیضی با بیان اینکه پروژه‌های میان ‌مدت و بلندمدت باید از مجرای مشخص و در زمان مناسب پیش‌بینی شود، گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت را می‌توان با پای کار آوردن شهرداری مناطق و ستاد اجرایی کرد و انجام داد؛ اقدامات این‌چنینی نقش بسزایی در ارتقاء رضایتمندی شهروندان بهمراه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: احصاء مسائل سطح محلات و پاسخگویی به آنها در کوتاه ‌مدت، علاوه‌ بر رضایت عمومی، موجب تقویت مشارکت فعالانه شوراهای اجتماعی محلات می‌شود و ضمن تقویت این نهاد محلی، مشارکت بیشتر شهروندان در انتخابات را به ارمغان خواهد آورد.

 

رئیس کمیسیون مناطق کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد به تعامل و همراهی شوراهای اجتماعی محلات با شهرداری‌های مناطق اشاره کرد و گفت: این رابطه بستگی به میزان فعالیت و پویایی شوراهای اجتماعی محلات دارد؛ به میزانی که پیگیری و پویایی این نهاد مردمی بیشتر باشد، بدون شک شهرداری نیز تعامل بیشتری با آنها خواهد داشت.

 

 

کد خبر 977665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha