۳۵۵ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی صادر شد

خاشی از صادرات ۲۹۹ میلیون و ۴۳۳ هزار دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

«محمدعلی خاشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند گفت: در ۶ ماهه سال جاری استان مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۲۹۹ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۹۶۷ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۱۰ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۹۸ درصد و از لحاظ وزن ۵۱ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: از این میزان صادرات از گمرکات خراسان‌ جنوبی ۵۷ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۱۹ دلار مربوط به خراسان‌ جنوبی و ۲۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۴۸ دلار نیز مربوط به کالاهای موضوع ماده ۱۱۶بوده است

 

وی گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود آبگوشتی، هیدروکربن سبک، نمک، تخم مرغ خوراکی، شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور و ایزوگام بوده که به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

 

واردات کالا به خراسان جنوبی ۷۵ درصد کاهش یافت

خاشی گقت: از ابتدای امسال تعداد 9 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۸۷۲ هزار و ۷۹ دلار به وزن ۲۵۶ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۹۷ درصد و از نظر وزن ۷۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی به استان را قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی، زغال سنگ شسته نشده و ماسک تشکیل می‌دهد که از کشورهای چین و همسایه وارد شده است.

 

صدور ۲۸ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی در خراسان جنوبی

وی با بيان اينكه در ۶ ماهه امسال ۲۸ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش یک هزار و ۶۴۹ دلار و به وزن ۱۳۳ كيلوگرم تشکیل شده، عنوان كرد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۳ درصد و از نظر وزن ۴۳ درصد کاهش يافته و عمده کالاهای صادر شده از این طریق خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش، گوشی همراه بوده است.

 

خاشی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد هفت فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی تشکیل شده است، افزود: این اظهارنامه ها به ارزش ۲ هزار و ۱۷۵ دلار و به وزن ۴۲ كيلوگرم بوده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: این اظهارنامه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش پنج درصد کاهش و از نظر وزن ۶۳۵ درصد افزایش داشته است که کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی مجارستان، انگلستان، کاندا، آلمان،سنگاپور بوده است.

 

۹۶ هزار تن کالا از گمرک ماهیرود ترانزیت شد
وی با بيان اينكه در ۶ ماهه امسال برای یک هزار و ۷۳۵ نفر مسافر ورودی و یک هزار و ۹۲۳ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافران ورودی ۸۷ درصد و مسافران خروجی ۷۹ درصد کاهش داشته است. همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

 

خاشی به ترانزیت از گمرک ماهیرود اشاره کرد و افزود: طی ۶ ماهه امسال تعداد ۲ هزار و ۷۲۱ دستگاه کامیون به وزن ۹۶ هزار و ۸۴۵ تن شامل فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور از کشور اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

وی يادآور شد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 98 درصد و از نظر تعداد کامیون 98 كاهش داشته است.

 

 

 

کد خبر 977853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha